فرمول تبدیل نرخ دلار آزاد برای سرمایه گزاران خارجی

مدیرکل سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری درباره  بودجه ۹۷ و جذب ۱۵ میلیارد دلار سرمایه خارجی برنامه ریزی شده ، گفت: ورود سرمایه خارجی و خروج اصل ونیز سود آن، با محاسبه دلار آزاد می باشد.

احمد جمالی افزود: میزان پذیرش سرمایه‌گذاری خارجی نسبت به 10 سال گذشته ، بسیار افزایش یافته و به نظر می‌رسد که در فضای جدید اقتصاد ایران پس از برجام، فرصت خوبی جهت سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد گردیده تا سرمایه‌های خود را به ایران به نام یک کشور امن و پربازده آورند؛ همین موضوع باعث شده تا سرمایه‌گذاران خارجی استقبال زیادی  از سرمایه‌گذاری در ایران داشته باشند و در زمینه های متعدد وارد اقتصاد ایران گردند.

مدیرکل سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمکهای فنی و اقتصادی ایران گفت : با اعلام بانک مرکزی، در حال حاضر نرخ ارزی که طبق آن سرمایه‌گذاران خارجی، سرمایه خود را وارد ایران کرده را جهت برگشت اصل سرمایه یا حتی منافع و سودی که دارد،طبق نرخ ارز آزاد در بازار محاسبه می شود که سرمایه‌گذاران باید طبق آن عمل کنند.

وی همچنین افزود: در بودجه سال ۹۷ تمام کشور در چارچوب برنامه ششم توسعه، جذب ۱۵ میلیارد دلار سرمایه خارجی برای هر سال این برنامه در نظر گرفتند که طبق آن ، سال ۹۷ هم که برشی از اجرای برنامه ششم توسعه می باشد ، که بر مبنای آن جذب سرمایه خارجی را به دنبال داشته ایم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *