عدم تغییر تعرفه واردات خودرو

درروزهای اخیر بعضی رسانه‌ها از احتمال بازنگری در تعرفه‌های جدید واردات خودرو خبر داده بودند که یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت این موضوع را رد کرد.
تقریبا یک ماه پیش با ابلاغ دستورالعمل مدیریت و ساماندهی واردات خودرو از طرف معاون اول رییس‌جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت سفارش واردات خودرو را که از تیر ماه امسال متوقف شده بود دوباره آغاز شد.
طبق دستورالعمل جدید واردات خودرو، تعرفه واردات خودروهای سواری در مدل‌های بنزینی و هیبریدی افزایش پیدا کرده و تعرفه واردات خودروهای برقی در حد 5 درصد سابق، باقی مانده است.
افزایش تعرفه واردات خودرو مخصوصا در خودروهای هیبریدی باعث انتقاد بعضی از واردکنندگان خودرو شد و آنها معتقد هستند که این اقدام تاثیر منفی بر آلودگی هوا می گذارد.
ولی بعضی دیگر از کارشناسان نیز اظهار کردند که با توجه به مدل خودروهای هیبریدی وارداتی به ایران، این محصولات تاثیر چندانی بر کاهش آلودگی هوا نخواهند داشت و به جای خودروهای هیبریدی باید خودروهای برقی وارد شود تا آلایندگی خودروها کاهش پیدا کند.
بنابراین با این شرایط در دو سه هفته اخیر بعضی رسانه‌ها از احتمال بازنگری در تعرفه‌های جدید واردات خودرو خبر داده بودند که یک مقام مسوول در وزارت صنعت، معدن و تجارت این موضوع را تایید نکرد
وی به سوال اینکه آیا بحث تجدیدنظر در تعرفه واردت خودروهای بنزینی و هیبریدی مطرح می باشد ؟پاسخ داد: در این رابطه هیچ موضوعی مطرح نشده است و برنامه‌ای جهت تجدیدنظر در تعرفه‌های واردات خودرو وجود نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *