ضرورت تشکیل شرکت‌های بزرگ صادرات گرا با هدف صادرات محور

وزیر صنعت گفت: اقتصاد ایران قادر است بزرگ‌تر از این شود.
محمد شریعتمداری با دیدار جمعی از کارآفرینان با مبارک خواندن تشکیل مجمع کارآفرینان و توجه مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به این تشکل،گفت: درنظام بندی مناسب و درستی در ایجاد تشکل‌ها و اتحادیه‌ها قرار نداریم و باید با دوری از تعدد و پراکندگی به سوی تشکیل اتحادیه و تشکل واحد بزرگ جهت هماهنگی بیشتر تلاش نماییم.
شریعتمداری با اشاره به اینکه کارگروه مشترکی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکل مجمع کارآفرینان جهت انجام کارهای مشترک ایجاد می‌شود، گفت: باید از بخش‌خصوصی و تشکیل شرکت‌های بزرگ به‌ ویژه درزمینه صادرات جهت بزرگ شدن اقتصاد کشور حمایت کنیم زیرا اقتصاد ایران توانایی بزرگتر شدن را دارا می باشد.
وی به بعضی مشکلات با وجود همه تلاش‌های انجام شده برای رفع آن در کشوراشاره کرد و، افزود: تمام تلاش خود را جهت برداشتن موانع موجود به کار خواهیم گرفت وخواستار این هستیم که صنعتگران از وزارت صنعت، معدن و تجارت بخواهند که مشکلات و مسائلی که در این زمینه وجود دارد را حل کنند.
شریعتمداری با تأکید بر ضرورت ایجاد شرکت‌های بزرگ صادرات‌گرا با هدف صادرات‌محور، عنوان کرد: ۱۰ درصد از شرکت‌های اروپایی ۸۰ درصد از صادرات اروپا را انجام می‌دهند و ما نیز باید به همین سمت جهت صادرات حرکت نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *