صادرات کالاهای غیرنفتی 4.8 درصد رشد داشته است

در جلسه هیئت وزیران و با حضور روحانی رئیس جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارشی از دو ماهه اول سال جاری ارائه داد که در آن صادرات کالاهای غیرنفتی به میزان 18.8 میلیون تن و با ارزش 7.7 میلیارد دلار برابر 6.4 میلیارد یورو بوده که نسبت به سال گذشته از نظر وزنی 4.8 درصد و از نظر ارزش دلاری 21.9 درصد و از نظر ارزش یورویی 9.2 درصد رشد کرده است.
شاخص ایران در زمینه اقتصادی در بخش های رشد واقعی ناخالص داخلی، دریافت مجوز کسب و کار و تراز حساب جاری از متوسط منطقه و جهان بالاتر می باشد.
براساس این گزارش ایران درزمینه زیرساخت از نظرکیفیت عرضه برق و حمل و نقل بار هوایی از متوسط منطقه و جهان بالاتر است و درحوزه راه آهن نیز از طولانی ترین خطوط راه آهن در منطقه برخوردار است.
هیئت وزیران دراین جلسه، به بررسی گزارش ارائه شده از وزارت صنعت، معدن و تجارت درمورد شاخص ها و اقدامات مهمی که وزارتخانه در این دو ماه انجام داده است پرداختند.
طبق این گزارش، تسهیلات پرداختی بانک ها و مؤسسات اعتباری در 2 ماهه ابتدایی سال جاری به بخش صنعت و معدن با افزایش 13 درصدی نسبت به سال قبل به بیش از 21 هزار میلیارد تومان رسیده است و در بخش بازرگانی هم 9.7 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که 49.0 درصد رشد داشته است.
در این دو ماه صادرات کالاهای غیرنفتی به میزان 18.8 میلیون تن و با ارزش 7.7 میلیارد دلار برابر 6.4 میلیارد یورو بوده که نسبت به سال قبل از نظروزنی 4.8 درصد و به لحاظ ارزش دلاری 21.9 درصد و از نظرارزش یورویی 9.2 درصد افزایش داشته است.
درزمینه معدن هم تعداد 153 فقره پروانه اکتشاف، 61 فقره گواهی کشف و 77 فقره پروانه بهره برداری صادر شده که نسبت به سال گذشته 8.5 درصد رشد داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *