صادرات محصولات معدنی از ایران به چین

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: چین ۵۰ درصد در تولید و تجارت محصولات معدنی جهان سهم دارد،بنابراین گزینه مناسبی جهت جایگزینی شرکت‌های بدعهد برجامی و صادرات مواد معدنی ایران می باشد.
(مهدی کرباسیان) گفت: چین از کشورهایی است که اگر اتحادیه اروپا به برجام پشت کند ،باز هم می‌توان ارتباط گسترده تری در بخش معدن با آن داشت چراکه چین نزدیک به ۵۰ درصد تولید و تجارت معدن و صنایع معدنی جهان مانند فولاد، آلومینیوم، زغال سنگ، مس، کروم و سنگ آهن را دارا می باشد.
رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) بیان کرد: جهت مقابله با تحریم‌ها جدیدا معاون وزیر امور خارجه از حاصل شدن توافق‌هایی با مسئولان اتحادیه اروپا خبر داده است و نیز رئیس‌جمهوری در جریان سفر به چین گفت و گوهایی با همتایان خود در کشورهای روسیه و چین انجام خواهد داد.
روحانی جهت شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای روزهای ۱۹ و ۲۰ خرداد به چین سفر خواهد کرد و ایران عضو ناظر این سازمان اقتصادی منطقه‌ای می باشد.
کرباسیان از قرار گرفتن فولاد در فهرست تحریم‌های ۹۰ روزه آمریکا خبر داد و گفت: تمهیداتی ازطرف انجمن تولیدکنندگان فولاد جهت مقابله با این مشکل پیش بینی شده است.
همچنین مشاور طرح‌های چرخه فولاد کشور به ایرنا گفت: درنبود «دانیلی» ایتالیا و دیگر شرکت‌های قدرتمند اروپایی احتمال دارد دوباره شرکت‌های چینی در کشورحضور داشته باشنداما باید در نظر داشته باشیم که اجرای طرح‌ها برای کشور گران نشود.
کیوان جعفری طهرانی افزود: با این محدودیتی که برای حضور اروپایی ها ایجاد شده است باید دنبال گزینه های جایگزین بود که این موضوع نباید باعث افزایش غیرمنطقی هزینه طرح ها گردد.
در حال حاضرهلدینگ «یو.ام.ام.سی» (UMMC) یکی از مجموعه های معدنی روسی با ۱۸ سال سابقه فعالیت، آمادگی خود را جهت همکاری با صنایع مرتبط ایران اعلام نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *