شکسته شدن رکورد نفت پس از 2 سال

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۱ سنت معادل ۶۱ دلار و ۱۵ سنت،۰.۳۴ درصد افزایش یافت. قیمت نفت برنت دیروز تا رقم ۶۱ دلار و ۴۱ سنت افزایش داشت که بیشترین  رقم در طول ۲ سال گذشته  می باشد.قیمت نفت برنت در حال حاضر،تقریبا  ۳۸ درصد بالاتر از کمترین رقم های ثبت شده در سال ۲۰۱۷ در ماه ژوئن می باشد.

قیمت نفت خام آمریکا امروز با ۲۷ سنت افزایش ،به ۵۴ دلار و ۶۵ سنت رسید. و قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم اکنون تقریبا ۳۰ درصد بالاتر از کمترین رقم های سال ۲۰۱۷ که در ماه ژوئن  می باشد.

بازارهای فیزیکی نفت نیز وضعیتی  رو به رشددارند و احتمالا عربستان در ماه سپتامبر قیمت نفت خام خود را برای مشتریان آسیایی اش به رقمی برساند که در سال های ۲۰۱۳ یا ۲۰۱۴ شاهد آن بودیم.

تحقیق  صورت گرفته از ۵ پالایشگاه آسیایی نشان می دهد قیمت رسمی نفت عرب لایت عربستان برای ماه دسامبر ۹۰ سنت بیشتر از متوسط عمان/دوبی  است. که این بیشترین تفاضل قیمت نفت عرب لایت عربستان با شاخص نفتی عمان/دوبی از سپتامبر ۲۰۱۵ تاکنون بوده است.

احساس مثبت حاکم بر بازار به دلیل تلاش های اوپک و روسیه برای تداوم کاهش تولید جهت برگرداندن توازن به بازار نفت می باشد . در حالی که میزان تبعیت از توافق کاهش تولید در نیمه ابتدایی امسال  میلادی چندان بالا نبود، و مقدارعرضه نفت از آن زمان تا کنون به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *