شفافیت اقتصادی با حضور در بازار سرمایه افزایش پیدا می کند

مدیر بورس منطقه ای زنجان گفت: حضور در بازار سرمایه موجب شفافیت مالی و اقتصادی می شود و سرمایه گذاران خارجی قادر خواهند بود به آسانی وارد بازار سرمایه ایران شوند.
مهرداد محبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ورود به بازارهای جهانی اولویت اول شرکت ها و بنگاه های اقتصادی می باشد
وی همچنین افزود: تامین مالی شرکت ها از طریق سرمایه جهانی اولویت نخست بازار سرمایه ایران است.
محبی عنوان کرد: رتبه اقتصادی و ریسک اعتباری ایران در دولت تدبیر و امید با کاهش دو واحدی از 7 به 5 رسید و کاهش ریسک اعتباری به معنای ورود سرمایه جدید می باشد.
مدیر بورس منطقه ای زنجان بیان کرد:باید بتوان با بازارهای سرمایه جهانی ارتباط برقرار کنیم تا قادرباشیم شرکت های استانی را برای حضور در آن آماده نماییم.
وی تاکید کرد: در بخش دولتی نیزاسناد خزانه مهمترین اسنادی می باشد که در بازار فرا بورس دولت توانسته تامین مالی نماید و پروژه ها را انجام دهد.
محبی همچنین افزود: مهمترین فاکتور جهت ورود یک شرکت به بازار سرمایه شفافیت مالی و صورت های مالی می باشد.
مدیر بورس منطقه ای زنجان گفت: طرز دیدی که در حال حاضر نسبت به بازار سرمایه وجود دارد مشابه بازار پولی ماست، اینکه چه تسهیلات و اعتباری می توانند انجام دهد ، در حالی که بازار سرمایه این گونه نمی باشد.
مدیر بورس منطقه ای زنجان گفت: به عقیده شرکت و دولت، بورس اوراق بهادار و بازار سرمایه، بازارهای مختلف را ایجاد نموده تا بتوانند تامین مالی برای آن صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: قبل از این شرکت های کوچک قادر نبودند وارد بازار سرمایه شوند و از آن تامین مالی نمایند، شرکت های بزرگ اکثرا در بازار سرمایه وجود دارند و قادر هستند تامین مالی نمایند.
وی افزود: هنگامیکه متقاضی توان تحمل ریسک بالایی را دارد، قادر خواهد بود وارد بازار فرا بورس با 10 درصد نوسانات روزانه گردد و اگر می خواهد ریسک کمتری انجام دهد می تواند در بازار سرمایه با پنج درصد نوسانات روزانه فعالیت نماید.
محبی بیان کرد: بازار سرمایه فقط برای افرادی که ریسک گریز هستند، زمینه ای فراهم کرده است و چنین افرادی قادر هستند ازابزارهایی مالی موجود استفاده نمایند.
مدیر بورس منطقه ای زنجان گفت: ابزار جدیدی به نام صکوک تعیین شده است که به طور کامل اسلامی می تواند به تناسب ریسک پذیری افراد قابل استفاده باشد.
صکوک، نوعی از اوراق بهادار اسلامی که میتوان به عنوان جایگزین اوراق قرضه استفاده شود . این اوراق با ایجاد یک دارایی مشخص فیزیکی و همچنین تشکیل قراردادهایی مثل اجاره و مضاربه منطبق با قانون بانکداری بدون ربا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *