شاخص‌ها باعث امیدواری فعالان اقتصادی به آینده شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خرمشهر گفت: شاخص‌های موجود حاکی از امیدواری فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران به آینده صنعت و معدن در کشور است.

محمد شریعتمداری افزود: در کشور بیش از ۱۸ درصد رشد صدور جواز تاسیس در زمینه صنعت، و ۲۲ درصد رشد در زمینه معدن در مقایسه با 7ماه گذشته داشتیم و این بدین معنی است که فعالان اقتصادی در این حوزه سرمایه‌گذاری می نمایند.

شریعتمداری با بیان اینکه جریان تقاضا جهت جواز تاسیس صنعت در خوزستان نیز حاکی ازاین امیدواری می باشد اظهارداشت: در شهر‌ک‌های صنعتی استان خوزستان قراردادهای تنظیم‌شده جهت واگذاری زمین در زمینه صنعتی در قیاس با هفت‌ماهه سال گذشته  رشد ۲ برابری داشته است که ثابت کننده این موضوع است.

وی همچنین با بیان رشد شاخص‌های صنعت کشور درحیطه  فولاد گفت: با بودن مشکلات موجود در بازارهای جهانی و جریان رکود در صنایع فولاد دراکثرکشورها، در مجموع صنعت فولاد کشور ما روند رو به رشدی را هم در ایجاد ظرفیت‌های جدید هم در تولید در زنجیره فولاد داشته و هم در زمینه صادرات گام های بسیار خوبی برداشته شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از بنیاد مستضعفان به عنوان یکی از بهترین فعالان در حوزه صادرات فولاد کشور نام برد وافزود : خوشبختانه موفق شدیم ظرفیت صادرات فولاد را از تقریبا یک و نیم میلیون تن در سال‌های اخیر به رشد قابل ملاحظه‌ای برسانیم و امیدوارهستیم در پایان سال رکورد هشت میلیارد دلار صادرات غیرنفتی را در زمینه فولاد تحقق بخشیم، البته باید به ظرفیت تولید ۵۵ میلیون تن فولاد خام در کشور برسیم و این هدف اقتصادی را دنبال میکند.

شریعتمداری با بیان اینکه طرح فولاد کاوه اروند به دست مهندسان بنیاد مستضعفان در ۳۰ ماه به اجرا گذاشته شده است گفت: اجرای این طرح در دولت یازدهم آغازبه کار کرد ؛ و در این منطقه اشتغال قابل توجهی به کمک بنیاد مستضعفان به وجود آمده است.

وی همچنین افزود: زنجیره قبلی و بعدی این طرح‌ها در آینده تکمیل شده و به اجرا خواهد رسید و آینده بسیار روشنی را در این زمینه امیدوار هستیم.

وی گفت : در شهرستان‌هایی مانند شادگان که کمتر درحوزه  تاسیسات صنعتی در آنها کار شده است، راه اندازی واحد جدید آهن اسفنجی اقدام خوبی می باشد که برای ۷۰۰ نفر به طورمستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد نموده که امید داریم این اشتغال به یک هزار نفر افزایش پیدا نماید.

طرح نورد ۶۰۰ هزار تنی فولاد کاوه اروند در خرمشهر با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری با هدف تولید ۴۸۰ هزار تن میلگرد و ۱۲۰ هزار تن مفتول در سال به بهره‌برداری انجامید.

معاون اول رئیس‌جمهوری بعدازظهر دوشنبه برای سفری ۲ روزه جهت بهره‌برداری از چند طرح مهم اقتصادی در راس هیاتی وارد خوزستان شد.

بهره‌برداری از فولاد شادگان، فولاد کاوه، پروژه آلومینیوم کاوه مسجد سلیمان، آغاز کار ساخت مجتمع پترو پالایش مسجد سلیمان، شرکت در نشست شورای اداری و نشست اقتصاد مقاومتی در اهواز بخشی از برنامه‌های سفر معاون رئیس‌جمهوری به خوزستان می باشد.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، عیسی کلانتری معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و محمد سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان،همراه  معاون اول رئیس‌جمهور هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *