سیف در خصوص خرید و فروش بیت کوین هشدار داد

سیف به مردم جهت  خرید و فروش بیت کوین هشدار داد و از اقدامات  بانک مرکزی در این زمینه اطلاع داد.

ولی‌اله سیف درباره خرید و فروش ارزهای رمزی مخصوصا بیت کوین در کشور،گفت: بانک مرکزی نسبت به خرید و فروش این ارزها هشدارهای کافی را به مردم می دهد و تلاش می کند تا امنیت های نسبی در این زمینه ایجاد گردد.

در جهان دیدگاه های متفاوتی نسبت به خرید و فروش ارزهای رمزی وجود دارد به طوری که در بعضی از کشورها مثل ایالات متحده و انگلیس نسبت به خرید و فروش این ارز مشکلی ندارند و در بعضی دیگر از کشورها همانند روسیه موضع منفی خود رااعلام نموده است . ولی بعضی کشورها مانند ایران تا این زمان  موضع مشخصی جهت معامله این ارزها نشان نداده است.
ولی هم اکنون ، بحث خرید و فروش بیت کوین که یکی از انواع ارزهای رمزی می باشد، در کشور نسبت به گذشته جدی تر شده تا جایی که بعضی صرافی ها نیز اقدام به خرید و فروش بیت کوین می کنند و مردم هم به دلیل  سودآوری و بالارفتن قیمت این ارز طی روزهای اخیر، علاقه ی زیادی برای خرید این ارز از خود نشان داده اند.
با اینکه مردم از معامله این نوع ارز راضی هستند ولی مسئولین هیچ نوع  چراغ سبزی جهت  معامله بیت کوین نشان نداده و حتی محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار،خرید و فروش بیت‌کوین از طرف کارگزاری‌ها را تخلف می داند.

وی همچنین افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار در حال بررسی وضعیت بیت‌کوین برای ورود به اقتصاد کشور می باشد و هنوز نتیجه ای نگرفته است ؛ پس اگر کارگزاری‌ها به خرید و فروش آن بپردازند تخلف نموده اند.

حکیمی، معاون فناوری های نوین بانک مرکزی با اشاره به مشکلات مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز نیز گفت که درمورد سپرده‌گذاری در مؤسسات غیرمجاز بانک مرکزی بارها به مردم هشدار داده بود  اما با وجود این هشدارها عده‌ای جهت کسب سود بیشتر به این مؤسسات روی آوردند و که عاقبت به مشکل خوردند. بنابراین برای خرید و فروش ارزهای رمز پایه نیز به مردم هشدار می‌دهیم که اگر کلاهبرداری از آنها یا زیان از محل افت قیمت این ارز دیجیتالی صورت گرفت هیچ نهادی مسئولیت آن را برعهده نخواهد گرفت زیرا هنوز در قوانین و مقررات صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بعضی از صرافی‌ها در این زمینه فعالیت میکنند ، گفت: بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال هنوز ارز رسمی شناخته شده ازطرف  بانک مرکزی نیستند و باید بخش نظارتی با این موارد برخورد نماید.

با توجه به هشدارهایی که از طرف بانک مرکزی نسبت به عدم موضع مشخص در این باره، داده شده است، مردم باید با رعایت جوانب احتیاطی، از بروز مشکلات جدید جلوگیری کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *