سرگردانی خودروهای وارداتی در بازار

هم اکنون بازار خودروهای وارداتی در شرایط نابسامانی می باشد؛وبا اینکه رای دیوان عدالت اداری از سوی دولت، هنوز اجرا نشده است بسیاری از مشتریان برای خرید بلاتکلیف هستند. و همچنین عملکرد وزارت صنعت نیزباعث بلاتکیفی دوچندان مشتریان شده است.زیرا این وزارتخانه اعلام کرده ، گرچه رای شعبه ۳ دیوان عدالت اداری قابل قبول نمی باشد،اما رای هیات عمومی دیوان از سوی این وزارتخانه قابل اجرا می باشد.
بنابراین اگر رای هیات مذکور مبنی بر بازگشت تعرفه‌ها باشد، دولت مجبور به اجرای رای می باشد حتی اگر این رای در مدت ۳ تا ۶ ماه آینده ابلاغ گردد. ودر حال حاضر مشتریان از خرید خودرو خارجی به امید کاهش تعرفه‌ها خودداری میکنند ولی بسیاری از وارد‌کنندگان امیدوار بودند که با شروع ثبت‌سفارش و ورود خودروهای ۲۰۱۸ درروزهای پایانی سال این بازار رونق پیدا کند.
طبق گفته بیشترفعالان و دست‌اندرکاران خودروهای وارداتی، رکود بی‌سابقه‌ای در این بازارایجاد شده است. ولی بعضی از وارد‌کنندگان جهت تشویق مشتریان به خرید خودرو اعلام نمودند که با توجه به تحویل خودرو با تعرفه جدید، اگر رای دیوان عدالت اداری از سوی دولت،اجرا شد مابه‌التفاوت وجه دریافت شده به مشتریان عودت می شود.که بسیاری از وارد‌کنندگان جهت تشویق مشتریان به خرید و افزایش تقاضا، وعده بازگشت مابه‌التفاوت هزینه تعرفه را دادند در حالی که مشخص نیست این وعده، مشتریان را ترغیب خواهد کرد یا خیر؟
دراین باره یک واردکننده خودرومی‌گوید که دولت اهداف زیادی را برای بازار وارداتی‌ها در کنار افزایش تعرفه دنبال می‌کرد ولی با کاهش تقاضا شاید دولت به اصلی‌ترین و مهم‌ترین هدف خود رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *