ریشه یابی علل مشکلات در روابط بانکی ایران و اروپا

مدیرعامل شرکت کشتیرانی با اشاره به اینکه روابط بانکی ایران و اروپا با مشکل  روبروست گفت:بعضی معتقدند مشکل از سیستم بانکی ایران می باشد، ولی واقعیت این است که سیستم بانکی کشور به طور قابل ملاحظه ای  با استانداردهای جهانی هماهنگی دارد.

محمد سعیدی در نشست اقتصادی ایران و ایتالیا با تاکید به این موضوع که امروزه ایران مناسب‌ترین کشور جهت جذب سرمایه گذاری شرکتهای خارجی در حوزه های  مختلف در منطقه می باشد، اظهار کرد: طبق اجرایی شدن برجام زمینه مثبتی جهت سرمایه گذاری خارجی در طرح‌های استراتژیک ایران به وجود آمده است ، آمار و ارقام نیز حاکی از افزایش سرمایه گذاری به صورت مستقیم کشورهای اروپایی در درون ایران  است که نتایج مثبت و سازنده‌ای نیز به دنبال داشته است.

مدیرعامل کشتیرانی  با اشاره به اینکه ایتالیا همیشه بهترین شریک استراتژیک در اروپا برای ایران است از وجود پتانسیل‌های زیاد جهت افزایش ظرفیت‌های همکاری در زمینه‌ها و جنبه‌های متفاوت بین دو کشور خبر داد و گفت: مسئله اصلی این است که ما با بعضی از موانع در روابط سیستم‌های بانکی بین ایران واروپا مواجه هستیم. بعضی معتقدند که مشکل از سیستم‌های بانکی ایران است، ولی واقعیت این است که در حال حاضر و درجهت اقدامات جدید انجام گرفته سیستم بانکی در ایران به طور قابل ملاحظه‌ای با استانداردهای بین المللی هماهنگ شده است وبهبود یافته و درآینده نزدیک شاهد تسهیل بیش‌تر روابط بانکی بین بانک‌های ایران و بانک‌های سطح اول کشورهای اروپایی هستیم.

سعیدی با اشاره به اینکه کشتیرانی نقش حیاتی و مهم را در حمل و نقل دریایی بین ایران و اروپا ایفا میکند، گفت: ایران یکی از کشورهای جاده ابریشم می باشد و نقش بسیار استراتژیکی و حیاتی را در اتصال کشورهای مشترک المنافع CIS و کشورهای اروپایی به چین از طریق مسیرهای دریایی ریلی و زمینی به عهده دارد.

مدیرعامل کشتیرانی افزود: ایران جزء دومین اقتصاد برتر در خاورمیانه است، تولید ناخالص داخلی ایران (GDP) در سال ۲۰۱۶، ۴۱۲ میلیارد دلارمی باشد. علاوه بر این، ایران کشوری است که از منابع متنوع و گسترده گاز، نفت، معادن، مواد معدنی و صنایع دیگر برخوردار می باشد.

سعیدی به عملکرد مثبت بخش صادرات غیرنفتی ایران اشاره کرد و گفت: ایران از منابع بی شمار و غنی مس، روی، کروم و سنگ آهن برخوردار است و یکی از عمده ترین و مهم ترین عرضه کنندگان محصولات پتروشیمی و سنگ آهن در جهان معرفی شده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *