رشد خودروسازی کشور با همکاری سه جانبه ایران،چین و اروپا

حسن کریمی سنجری،کارشناس صنعت خودرو گفت: شرکت‌های چینی علاقه زیادی  به بازار ایران دارند که بسیاری از شرکت‌های خودروسازی چینی شریک تجاری اروپایی دارند که از طریق این شرکت‌های چینی می‌توان با اروپایی‌ها همکاری مشترک داشت.

وی عنوان کرد: شرکت‌های ایرانی و چینی با تشکیل یک کنسرسیوم می‌توانند با هدف استفاده از دانش فنی و تکنولوژی شریک اروپایی طرف چینی به تولید و طراحی خودرو در ایران مشغول شوند که حاصل آن یک همکاری و سرمایه‌گذاری سه جانبه در صنعت خودروسازی ایران می شود.

این کارشناس صنعت خودروافزود: چینی‌ها در حال حاضر با پژو فرانسه، نیسان ژاپن، فولکس واگن آلمان همکاری مشترک دارند که در کنسرسیوم مطرح شده قید شده طرف اروپایی می‌تواند انتقال دانش و فناوری باشد و این گزینه می‌تواند راه میانبری جهت همکاری‌های خودرویی با بزرگان صنعت خودروسازی جهان باشد.

کریمی سنجری همچنین افزود: حضور شرکت‌های بین المللی با حضور شریک چینی در ایران یا همکاری چند جانبه  شرکت‌های خارجی در ایران ریسک سرمایه‌گذاری در ایران را کاهش می دهد و از طرف شرکا دیگر توانایی آن را دارد تا از بازار یکدیگر استفاده نمایند.

کریمی تاکید کرد: در حال حاضر میتوان از طرف‌های چینی و روس  در قراردادهای مشترک با شرکت‌های اروپایی استفاده نمود  تا فاینانس و اعتبار قرارداد را تضمین کنند و از طرف دیگر همکاری با شرکای اروپایی شرکت‌های چینی منجرخواهد شد تا قطعه‌سازی ایران نیز رشد نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *