راه‌اندازی بازار ثانویه ارز الزامی است

رئیس اتاق اصناف ایران گفت : پیشنهادی که هفته پیش دولت برای تشکیل بازار ثانویه ارائه داده بود باید هرچه زودتر انجام شود.
علی فاضلی در بجنورد در مورد ایجاد بازار ثانویه ارز توسط دولت گفت: این پیشنهاد را یک ماه قبل اتاق اصناف به دولت داده بود و مسئولین بیان کردند که این طرح به زودی اجرا خواهد شد ولی این طرح باید از امروز اجرا شود.
وی علت به وجود آمون این بازار ارز ثانویه را ثابت نبودن قیمت ارز در حالت فعلی برای واردات کالاهای غیراساسی دانست و افزود: به علت عدم امکان قیمت‌گذاری و عدم امکان کنترل قیمت‌ها به دولت این پیشنهاد شد که بازار ثانویه ارز تشکیل شود تا بازار کالا به سمتی هدایت شود که مصرف کننده مشکلی برایش ایجاد نشود.
رئیس اتاق اصناف ایران کنترل بازار درزمینه نظارت بر خرده‌فروشی‌ها را طبق قانون به این مجموعه واگذارشده بیان کرد و افزود: اصناف در زمینه قیمت‌گذاری کالاهای وارداتی و صنعتی که سازمان حمایت آن را انجام می دهد کم اثر و درباره دستمزد هم پیشنهاد دهنده قیمت به کمیسیون‌های مربوطه می باشد و این حاکی از آن است که اتاق اصناف کمترین نقش را در قیمت گذاری ها دارد.
وی از پررنگ بودن نقش نظارت بر اجرای این قوانین گفت: با نظارت جدی بر اجرای قوانین و مصوبات کمیسیون‌های سازمان حمایت در بازار،از به وجود امدن احتکار،گران فروشی و تقلب جلوگیری خواهد شد.
فاضلی از نبود مشکل دربخش کالاهای اساسی و استراتژیک و سبد خانوارگفت: درمورد کالاهای اساسی و استراتژیک مشکل جدی وجود ندارد و تأمین، عرضه، قیمت‌گذاری و کنترل این قیمت‌ها بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *