دلیل ممنوع شدن واردات تیلاپیا چیست؟

ممنوع شدن واردات گوشت ماهی تیلاپیا به دلیل حمایت از تولید داخلی به خصوص مزارع پرورش‌دهندگان ماهی قزل‌آلا می باشد
ماهی تیلاپیا (Tilapia Fish) یکی از پرفروش ترین ماهی‌های خوراکی در جهان می باشد که نوع آزاد و غیرپرورشی آن، در آب‌های آزاد اطراف قاره آفریقا یافت می شود.
حمید ظهرابی از دستور جدید رئیس سازمان شیلات برای ممنوعیت واردات ماهی “تیلاپیا” و همچنین ضررهای متعدد این نوع ماهی مهاجم برای محیط زیست کشور و سلامت شهروندان گفت: واردات گوشت این ماهی ممنوع می باشد و ربطی هم به پرورش آن ندارد.
وی همچنین افزود: به دلیل مسائل اقتصادی از واردات گوشت ماهی تیلاپیا جلوگیری می شود و همچنین پرورش‌دهندگان ماهی در کشور با بعضی مشکلات روبرو هستند و واردات این ماهی را رقیب خود می دانند.
سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست گفت: ماهی تیلاپیا از نظر کیفیت غذایی بسیار کم ارزش است و ارزش غذایی بالایی همچون بقیه ماهی‌ها ندارد ولی واردات این نوع ماهی در حال افزایش بود.
ظهرابی گفت:ممنوعیت واردات گوشت ماهی تیلاپیا در جهت حمایت از تولید داخلی به خصوص مزارع پرورش‌دهندگان ماهی قزل‌آلا می باشد.
وی همچنین افزود: درباره پرورش ماهی هم معتقد هستیم که سازمان شیلات باید پرورش و تکثیر ماهیان بومی کشور که ارزش غذایی و اقتصادی بالایی دارند، بیشتر نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *