در صادرات ناموفق نبوده ایم

معاون صندوق ضمانت صادرات گفت: به دلیل شرایطی که وجود دارد و مشکلاتی مثل تحریم‌ها در ۱۰ سال گذشته صادرات ما بیش از ۱۰ برابر رشد کرده است؛ بنابراین ما در صادرات ناموفق نبودیم

آرش شهرآیینی بیان کرد: اگر فرایند صادرات را در نظر بگیریم ، در سال‌های ۸۰ تا ۸۵ صادرات غیرنفتی ما رقمی تقریبا 3 تا 4 میلیارد دلار بود ولی در حال حاضر این رقم به بیشتر از ۴۰ میلیارد دلار می باشد و ۱۰ برابرافزایش داشته است.که این افزایش نوعی موفقیت در صادرات می باشد.
وی همچنین افزود: هم اکنون در کشور پتانسیل لازم جهت رسیدن به صادرات بیشتر از ۱۰۰ میلیارد دلاری ایجاد شده است، ولی برای دستیابی به این جایگاه حتما ظرفیت سازی باید صورت گیرد ، که در حال حاضر با ظرفیت‌های در دسترس امکان رسیدن به این نقطه فراهم نمی باشد.
وی برای سرمایه‌گذاری ده‌ها میلیاردی در زمینه زیرساخت‌های صادراتی افزود: با ظرفیت‌های موجود دستیابی به ارقام گفته شده و توسعه صادرات چندان مهیا نمی باشد.
معاون فنی صندوق ضمانت صادرات از حمایت‌هایی که در سال‌های اخیر ازطرف این صندوق انجام گرفته، اشاره کرد و گفت: صندوق از سال ۱۳۹۳ فرایندی رو به رشد داشته است که در سال 1393 تقریبا ۷۰۰ میلیون دلار داشته ایم.این رقم در سال گذشته 1 میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار می باشد و امسال نرخ دو میلیاردی را در نظر گرفته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *