درخواست جهانگیری از وزیر اقتصاد برای احیای دوایر ارزش کالا در گمرکات

در پی نامه احمد توکلی به اسحاق جهانگیری برای احیای دوایر ارزش کالا در گمرکات جهت وصول واقعی حقوق گمرکی کالا، معاون اول رئیس جمهور در دستوری به وزیر اقتصاد خواستار اقدام لازم در این مورد شد.
احمد توکلی رئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت در 27 دی ماه امسال در نامه ای به معاون اول رئیس جمهور با مطرح کردن اینکه یکی از موثر ترین راه های وصول گمرکی استفاده از روش ارزش کالا می باشد ،گفت: متأسفانه در زمان هایی این امردر گمرک به دلایل نامشخص مورد توجه قرار نمی گیرد و دوایر ارزش گمرکات حذف می شود و این حذف ادامه می یابد.
وی در این نامه تاکید نمود که حذف آن و عدم کنترل خوداظهاری ارزش کالا باعث می شود تا بعضی ازواردکنندگان جهت پرداخت کمتر حقوق گمرکی و مالیات، ارزش کالا را پایین‌تر از ارزش واقعی اظهارنمایند. در حالی که قبل از آن برای دریافت بیشتر ارز، ارزش آن را بالاتر از ارزش واقعی اظهار می کنند.
رئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت تضییع حقوق دولتی، کاهش درآمد دولت، سوءاستفاده، رانت و در نهایت ضربه به اقتصاد کشور را از نتایج این کار میداند و از جهانگیری به عنوان رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی دولت درخواست نمود که جهت احیای دوایر ارزش طبق قانون، دستورات لازم را صادر نماید.
جهانگیری در روز یکشنبه 15 بهمن درباره این درخواست ،از مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی، خواست تا بررسی، اقدام لازم و اعلام نتیجه صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *