حذف بارنامه کاغذی تا سه ماه آینده

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان کرد: بارنامه کاغذی برای شفاف شدن کمیسیون دریافتی شرکت‌های حمل‌و‌نقل از رانندگان، تا سه ماه آینده حذف خواهد شد و بعد از آن بارنامه ها الکترونیکی خواهند شد.
فرامرز مداح افزود: با اینکه در بارنامه‌های کاغذی مطالبی لحاظ می‌شود که بعضی از دستگاه‌های اجرایی به آن استناد می‌کنند ولی حذف بارنامه‌های کاغذی در جلوگیری از دریافت کمیسیون اضافی از رانندگان اثر بخش است.
وی اظهار داشت:از این پس کلیه اطلاعات بارنامه‌های کاغذی و الکترونیکی در سامانه سازمان راهداری ثبت خواهد شد و مدیر فنی در شرکت‌های حمل و نقل کالا وظیفه دارند بعد از بارگیری کامیون را بازدید نمایند.
معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: برای اینکه از حضور پشت سر هم رانندگان جهت دریافت بار در شرکت های حمل و نقل جلوگیری شود،اصلاح آیین نامه وظایف مدیر فنی در شرکت‌های حمل و نقل تکمیل شده که با تصویب دولت، شرکت‌های حمل ونقل به طورالکترونیکی با رانندگان ارتباط خواهند داشت و هرنوع پرداخت کمیسیون از سوی رانندگان به طور الکترونیکی و شفاف می شود.
مداح افزود: ارتباط رخ به رخ بین شرکت‌های حمل ونقل و رانندگان باعث می شود که هر نوع پرداخت اضافی از سوی رانندگان به شرکت به طور نقدی باشد و هیچ جا ثبت نمی شود که اگر بارنامه کاغذی حذف شود مسائل و مشکلات مربوط به کمیسیون اضافی حل خواهد شد.
وی گفت :اگر صدور بارنامه کاغذی در کشور از بین برود و کلیه بارنامه‌ها و پرداخت کمیسیون رانندگان نیز به طورالکترونیکی صورت گیرد، خیلی از مشکلات کامیونداران در این رابطه از بین خواهد رفت.
معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای عنوان کرد: اقدامات لازم جهت صدور بارنامه الکترونیکی در کشور فراهم شده و درحال حاضر در بسیاری از استانها بارنامه‌ها به طور الکترونیکی صادر می‌شود و با برنامه ریزی مناسب تا سه ماه دیگر صدور بارنامه کاغذی در حمل ونقل جاده‌ای متوقف خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *