جزئیات ابطال کارت های بازرگانی اعلام شد

علی علی آبادی ،دبیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت گفت: کارگروه پالایش کارت های بازرگانی در سازمان های صنعت استانها تشکیل گردید و طبق آن 1600 کارت بازرگانی باطل گردیده است.
علی آبادی داشتن محل کسب و کار انجام فعالیت بازرگانی، شرایط سنی، سوابق مالی را از شرایط لازم جهت صدور کارت بازرگانی عنوان کرد .
مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت درباره کارت های ابطال شده گفت: بیشتر کارت های باطل شده مفقودی بودند و خود جای سوال است که از این کارتهای مفقودی چه استفاده ای از آنها می‌شده، بنا به پایشی که در استانها انجام شده صاحب کارتها یا پیدا نشده اند یا اشخاص دیگر غیر از صاحب کارت بوده اند که از آن کارت ها استفاه کرده بودند بنابراین این کارت ها باطل شدند.
علی آبادی گفت: در آیین نامه رتبه بندی کارت های بازرگانی که با همکاری اتاق بازرگانی انجام شد کارت های بازرگانی به طلایی، نقره و برنزی طبقه بندی شده که طبق آن برای کارت های طلایی 5 سال، نقره ای 4 سال و برنزی 3 سال قابلیت تمدید یا صدور کارت امکان پذیر است.
وی همچنین افزود: از ابتدای سال 96 با ابلاغ رئیس سازمان توسعه تجارت به روسای سازمان های صنعت استانها ابلاغ شد که کارت های موردی مانند یک بار مصرف صادر نشود و درصورتی که نیازی به کارت بازرگانی نباشد از طریق مکاتبه با گمرک صورت گیرد.
مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت گفت : هدف از صدور کارت های بازرگانی موردی برای تسهیل تجارت می باشد که متاسفانه باعث فرارهای مالیاتی شده است و بعضی افراد برای نپرداختن دیون دولتی از آن استفاده می کنند که با آنها برخورد می شود.
علی آبادی گفت: صدور کارت بازرگانی از طریق اتاق بازرگانی و اتاق تعاون صورت میگیرد که دارای مکانیزم های خاص خود است که کارگروه های پالایش وظیفه نظارت بر آن را بر عهده دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *