تقویت تزریق ارز به بازار

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره موضوع تزریق ارز به بازار راهکار بهبود شرایط فعلی می باشد، گفت: محدودیت در عرضه ارز به بازار باعث فساد می شود
محسن بیگلری درباره بی تاثیر بودن بسیاری از سیاست‌ها در بهبود وضعیت بازار ارز، افزود: عملکرد بانک مرکزی جهت ساماندهی ارزی مطلوب نبوده و امروز وضعیت خوبی در بازار وجود ندارد و قیمت اقلام و کالاها به نرخ ارز ربط پیدا کرده است.
نماینده مردم بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی، درباره پیشنهاد دولت و مصوبه مجلس درمورد ارز ۴۲۰۰ تومانی که در بازار دیده نمی‌شود، گفت: متاسفانه نوسانات ارزی بر قیمت سکه، طلا و کلیه اقلام مورد نیاز مردم تاثیرگذاشته و دولت باید با تشدید نظارت ها اقداماتی درجهت بهبود شرایط انجام دهد.
وی با درباره رشد بیش از ۲۰ درصدی قیمت خودروکه آن هم بخاطر تاثیرات نوسانات ارزی می باشد گفت: ادامه این روند باعث نگرانی است و باید سیاست ها بازنگری شود تا وضعیت اقتصادی کشور بهبود پیدا کند.البته سامانه نیما تا حدودی توانست به بهبود وضعیت کمک نماید اما این تداوم سیاست ها در مورد ارز باید ادامه داشته باشد.
بیگلری درباره اینکه باید ارز کاغذی و بانکی به اندازه کافی در بازار باشد، گفت: طبق خبرها قرار بود که بانک تجارت به عنوان بانک عامل در توزیع ارز اقدام نمایدکه این موضوع هنوز به مرحله اجرا نرسیده است که دولت باید سریعا به این موضوع رسیدگی کند.
وی گفت:با افزایش نرخ ارز وضعیت مردم نامطلوب شده و تولیدکننده ها در فشارهستند. عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،افزود: امیدواریم هیئت دولت بازار ارز را سازماندهی نماید و وضعیت معیشت مردم رو به راه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *