تغییرات مداوم نرخ ارز و عدم ثبات قیمتها مشکلات مهم تولیدکنندگان است

وزیر صنعت، معدن و تجارت، ثابت نبودن قیمت ها و تغییرات غیرمتعارف نرخ ارز از مهم ترین چالش های تولیدکنندگان و صنعتگران می باشد.

محمد شریعتمداری در جلسه شورای اداری استان یزد گفت:اگر بخواهیم مشکلاتی که برای صنعت و معدن و تولید وجود دارد را دسته بندی کنیم، عوامل مهم برون زای زیادی هست که تلاش‌های بسیاری جهت رفع آن وجود دارد.
وی همچنین افزود: یکی از مسائلی که پیش روست ثبات قیمت‌هاست که تلاش های بسیاری صورت گرفته است ولی تاثیرگذار نبوده و همچنین تغییرات غیرمتعارف نرخ ارز نیز مشکل مهمی می باشد که برای صنعتگران به وجود آمده است.
شریعتمداری عنوان کرد: ما باید برای این عوامل راهکارهای اساسی اتخاذ کنیم تا مشکلات بیشترازاین نشود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت عدم ثبات در قیمت ارز را یک مشکل اساسی عنوان کرد و گفت: دولت در این حوزه اقدامات بسیاری انجام داده است که با ضررهای بسیاری هم همراه بوده است
شریعتمداری عنوان کرد: این مسئله که میگویند دولت برای تامین بودجه خود، قیمت ارز را افزایش داده درست نمی باشد و باید برای مردم تشریح گردد.
وی اظهار داشت: بحث مالیات بر ارزش افزوده نیز یکی از مشکلات اساسی تولید کنندگان و صنعتگران می باشدو در این حیطه در قانون بودجه پیشنهاداتی صورت گرفته است که امید داریم پس از تصویب قانون بودجه نمایندگان از نظر تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده اقدامات مفیدی صورت پذیرد.
شریعتمداری از مشکلات تولیدکنندگان نیز این چنین گفت: در استان یزد تعداد زیادی واحد فعال وجود دارد و تعدادی نیز به صورت ضرر ده در حال فعالیت می باشند و هزار و ۵۷ واحد با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی قابل فعالیت هستند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در استان یزد ۴ هزار و ۳۰۰ جواز تاسیس درخواست شده است که نسبت به سال گذشته ۱۳.۵ درصد رشد کرده است که نشان دهنده ی آن است که با وجود مشکلات باز هم برای سرمایه گذاری انگیزه وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *