تعویض ویزا کارت و مستر کارت با میر کارت در روسیه

 انجمن فین تک روسیه بیان کرد: جهت حفظ مسائل امنیتی، سیستم های پرداخت ویزا و مستر کارت، اجازه دسترسی به شبکه پرداخت روسیه را نخواهند داشت.

به گفته راشاتودی، انجمن فین تک روسیه که تحت نظر بانک مرکزی این کشور برای توسعه فناوری های مالی عمل می کند، اعلام نمود که دو سیستم پرداخت ویزا و مستر کارت، از ماندن در انجمن فین تک روسیه ممنوع شد.

سخنگوی انجمن فین تک روسیه گفت: هدف روسیه این است که به شرکت های خارجی مثل  ویزا و مستر کارت، اجازه دسترسی به آخرین فناوری مالی خود را در این کشور ندهد که این امر با مسائل امنیتی مرتبط است.

فین تک در دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی، توسط بانک مرکزی، اسبربانک، وی تی بی، گازپروم بانک، آلفا بانک و دیگر بانک ها و موسسات مالی مهم روسیه تاسیس گردید. که هدف آن ، توسعه و اعمال راه حل های جدید فناوری و دیجیتال کردن اقتصاد روسیه می باشد.

لازم به ذکر است که فین تک بر روی روش های توسعه تشخیص از راه دور که مشمول  فناوری تشخص بیومتریک و نیز اعمال پروژه های بلاک چین آزمایشی و ساخت فضای واحد جهت پرداخت های خرده فروشی، در روسیه کار انجام میدهد

ولما اوبایف، رییس شورای پرداخت ملی روسیه افزود: شاید این تصمیم فین تک مربوط به حفاظت رمزنگاری و سایر مسائل امنیتی است. اکنون ،روسیه سیستم پرداخت خود با نام «میر» را ارتقاء بخشیده و کلیه کارمندان دولتی و مستمری بگیران روسی ملزم به تعویض ویزا کارت، مستر کارت و کارت های بدهی خود به میر کارت ها می باشند.

در ماه می تنها ۳ درصد از روس ها میرکارت های بدهی داشتند و طبق یک نظر سنجی، ۷۰ درصد مردم روس عنوان کرده بودند که نیازی  برای تعویض کارت های خود با میرکارت ندارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *