تصویب قوانین مرتبط با تسهیل صادرات غیرنفتی

معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی استان زنجان با بیان ضرورت ایجاد زیرساخت‌ها در توسعه صادرات،گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی در مورد اهمیت و نقش صادرات غیرنفتی در مدارس، دانشگاه‌ها و تدوین و تصویب قوانین و مقررات مربوط به تسهیل صادرات غیرنفتی از دیگر زیرساخت‌هایی است که باید در توسعه صادرات در زمینه های مختلف مورد بررسی قرار بگیرد.
امیرعلی مسیبی بیان کرد: اهمیت صادرات غیرنفتی و نقش آن در رشد و توسعه اقتصادی کشورها بسیار زیاد است و توسعه صادرات غیرنفتی باعث رشد پایدار اقتصاد هر کشوری می باشد.
مسیبی بیان کرد: همیشه یکی از مشکلات جدی در برنامه‌های توسعه‌ای استان ها، افزایش رقابت‌پذیری و تلاش برای رشد صادرات محصولات باارزش افزوده بالا می باشدو توجه به موضوع صادرات غیرنفتی همیشه در اسناد بالادستی مورد تاکید است و تولید و صادرات به عنوان دو ستون اصلی اقتصاد باید مورد توجه قرار بگیرد.
مسیبی افزود: صادرات نبض تپنده اقتصاد هر کشور می باشد و هنگامی که صادرات یک کشوری خوب باشد یعنی تمام فرآیندهای تولیدی پیش از مرحله صادرات به خوبی فعالیت میکنند.
معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی استان زنجان گفت: صادرات باعث حاشیه امنی برای تولیدکننده می شود وباعث می‌شود که توان رقابتی تولیدکننده در بازارهای رقابتی افزایش پیدا کند و در قیمت‌گذاری انعطاف بیشتری داشته باشد.بنابراین ارتباط با بازار دیگر کشورها باعث می‌شود که تولیدکننده و بازرگان با فناوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید و به‌روز دنیا در زمینه های مختلف آشنا بشوند و نسبت به آن احساس نیاز نماید.
وی تاکید کرد: افزایش کشورهای مقصد صادراتی وهمچنین افزایش کالاهای صادراتی باعث خواهد شد که اگر مشکلاتی مانند تحریم‌ها، تغییر در قیمت‌ها و دامپینگ،به وجود آید صادرات استان با مشکل زیادی روبه رو نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *