ترخیص کالا از بندر گناوه

بندر گناوه

بندرگناوه

بندر گناوه یکی از شهرهای استان بوشهر ایران و مرکز شهرستان گناوه می باشد. شهرستان گناوه مساحتی حدود 1837 کیلومتر دارد. این شهرستان از جنوب به شهرستان بوشهر، از شمال به شهرستان دیلم، از مشرق به شهرستان دشتستان و از مغرب به خلیج فارس منتهی میشود.

نحوه ترخیص کالا از بند گناوه

آب و هوای گناوه گرم و مرطوب است و میزان بارندگی سالانه به طور متوسط ۱۵۰ میلی‌متر است. بزرگراهی به طول ۸۸ کیلومتر به سمت جنوب شرقی که تا برازجان امتداد دارد.راه فرعی به طول ۲۱۳ کیلومتر به سمت شمال شرقی که بندر گناوه را به مرکز شهرستان ممسنی پیوند می‌دهد. راه اصلی به طول ۶۷ کیلومتر به سمت شمال غربی که تا بندر دیلم کشیده شده است.

این شهر از اقوام مختلفی تشکیل شده است. مهاجرینی که از روستاهای اطراف شهرستان به آن مراجعه کرده‌اند ریشه‌های لری دارند. اعراب نیز محلهٔ مخصوص خود را دارند. هم‌چنین از اقوام دشتی نیز در گناوه ساکن هستند. 110 کیلومتر مرز آبی این شهرستان سبب گردیده که دریا ممر اصلی ارتزاق مردم این مناطق باشد و اکثر مردم به مشاغل وابسته به دریا و بخصوص تجارت اشتغال داشته باشند.

بندر گناوه یکی از بنادر استراتژیک در حوزه تجارت جنوب کشور است. ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شمال استان در آینده ای نزدیک و احداث پتروشیمی در شهرستان گناوه که مراحل مقدماتی آن در حال اجرا است و همچنین گمرک گناوه که پس از گمرک بوشهر دارای بیشترین حجم واردات و صادرات در استان می باشد، موجب گردیده ادارات دخیل و درگیر در امر تجارت این شهرستان نظیر اداره کل گمرک، اداره صنعت، معدن و تجارت، اداره بندر و دریانوردی و … طی سال های اخیر از نظر ارتقاء رتبه اداری، احداث ساختمان اداری، انبارهای نگهداری کالا افزایش تعداد پرسنل و تجهیزات و امکانات حمل و نقل کالا، ایجاد شرکت های مرتبط با موضوع تجارت و … توسعه و رشد فراوانی داشته باشند.

معاونت استاندارد بندر گناوه

جایگاه اداره استاندارد در این بندر مهم از نظر رده اداری به صورت معاونت مدیرکل اداره استاندارد و ساختمان اداری آن مستقر در گمرک گناوه می باشد که دارای دو نمایندگی بندر ریگ و دیلم است و به گمرکات بندر ریگ و دیلم خدمات ارائه می دهد.

استاندارد گناوه در سال 1370 بعد از پایان جنگ دوم خلیج فارس (عراق-کویت) با هدف نظارت بر کیفیت کالاهای صادراتی با دو نفر پرسنل قراردادی در ساختمان استیجاری آغاز بکار کرد. با افزایش صادرات کالاهای ایرانی به کویت از مرز گناوه، جهت کاهش زمان ترخیص این کالاها و عدم مراجعه صادرکنندگان به مرکز استان این نمایندگی افتتاح گردید. در سال 1378 آزمایشگاه صادرات شامل خشکبار، تره بار و میوه به بهره برداری رسید.

رفته رفته با گسترش فعالیت های نمایندگی و در اثر عملکرد بالا، خواست مردم و مسئولین وقت استان و شهرستان در آبان ماه سال 1382 آزمایشگاه استاندارد گناوه در محوطه گمرک گناوه طی مراسم خاصی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال افتتاح گردید و با تفویض اختیاراتی که تا کنون انجام گرفته منشأ خدمات بسیار مفیدی در زمینه صادرات و واردات و رونق اقتصادی بنادر شمالی استان بوشهر (گناوه، دیلم و ریگ) بوده است.

با افتتاح این آزمایشگاه امور مربوط به تعیین ماهیت کالاهای وارداتی و صادراتی و نیز آزمون بعضی از کالاهای وارداتی از جمله پتو، خودکار و متر نواری به استاندارد گناوه واگذار گردید که این خود باعث کاهش در خور توجه مراجعات مردم به مرکز استان گردید.

سال 1385 سال اهتمام دولت به اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای اصل 44 قانون اساسی بود. در این راستا و در خصوص واگذاری امور آزمایشگاهی استاندارد گناوه به بخش خصوصی، اولین آزمایشگاه همکار شهرستان گناوه بنام (مجتمع آزمایشگاهی بندرسازان جنوب گناوه) با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون ریال توسط بخش خصوصی تأسیس گردید تا به امور آزمایشگاهی از جمله تعیین ماهیت (نمانکلاتور) کالاهای صادراتی و وارداتی بپردازد.

در سال 1386 این آزمایشگاه گسترش یافت و دستگاه های آزمون لنت ترمز و اسباب بازی خود را افتتاح کرد. این آزمایشگاه هم اکنون حجم زیادی از مراجع بازرگانان را به مرکز استان را کاسته است. همچنین در سال 1386 دومین آزمایشگاه همکار استاندارد گناوه در شهرستان بنام (مجتمع آزمایشگاهی اقیانوس سبز) افتتاح گردید تا به آزمون پیچ و مهره، بیل، طناب فولادی، تیرآهن، میلگرد و لوله بپردازد.

با توجه به این دو امر خطیر و نیز تفویض اختیاری که در سال 1386 به این نمایندگی داده شد از جمله صدور مجوز برای کالاهای وارداتی با ارزش کمتر از 500 دلار و نیز صدور مجوز استاندارد جهت کالاهای وارداتی آزمون و تایید شده توسط آزمایشگاه های همکار و صدور گواهینامه جهت کالاهای صادراتی میزان مراجعات بازرگانان به مرکز استان به حدود نصف کاهش یافته شد.

با توجه به نیاز شهرستان، آزمایشگاه معیار آزمای لیان در زمینه پتو و تعیین ماهیت، آزمایشگاه سیراف آزمون لیان در زمینه لوازم خانگی و آزمایشگاه معیار سنجش لیان در زمینه مواد غذایی و بسته بندی نیز راه اندازی شد.

در زمینه اجرای استاندارد و نظارت بر واحدهای تولیدی نیز اداره استاندارد گناوه خدمات لازم از قبیل بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی دارای محصولات و یا خدمات مشمول استاندارد اجباری و همچنین تشکیل پرونده واحدهای تولیدی جهت دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد را در حوزه مشخص شده توسط اداره کل استاندارد استان بر عهده دارد

فعالیت قریب به 700 لنج تجاری در گناوه باعث شده است فعالیت اقتصادی بازرگانی رونق یابد و با فعال شدن خطوط کشتیرانی کانتینری در بندر گناوه فعالیت‌های تجاری در این بندر افزایش یافت. مراوده اقتصادی تجار و بازرگانان این بندر بیشتر با کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه امارات متحده عربی، کویت و قطر است.

در سال 1392 نمایندگی استاندارد شهرستان گناوه به معاونت استاندارد شهرستان گناوه ارتقا پیدا کرد و تعداد پرسنل این اداره ده نفر می باشد که هفت نفر در استاندارد گناوه، دو نفر در نمایندگی استاندارد دیلم و یک نفر در نمایندگی بندر ریگ مشغول به فعالیت می باشند

یکی از عملکردهای حائز اهمیت در سال 1392 به منظور تسریع در کار، واگذاری بخشی از فعالیت های واردات و صادرات به بخش خصوصی بود که فرایند اشتغال زایی را به همراه داشت.

ترخیص کالا از بندرگناوه

ترخیص کالا از بندر گناوه شرکت توسعه تجارت کژال

گروه بازرگانی توسعه تجارت کژال (QZL) متخصص در امر صادرات، واردات و ترخیص کالا و انواع خدمات بازرگانی از جمله مشاوره خرید، مشاوره حقوقی،مشاوره گمرکی و اعتبار سنجی شرکت های خارجی و حمل و ارسال منظم بار و خرده بار به صورت دریایی و هوایی راهنمای شما عزیزان است. شرکت ما یکی از معتبرترین مجموعه های فعال در عرصه ی ترخیص کالا، حمل و نقل و تحویل کالا در مقصد مورد نظر و همچنین کلیه امور گمرکی میباشد. که تمامی امور مربوطه را برای تجار و صنعتگران ایران اسلامی در سریعترین زمان و با مناسب ترین هزینه ها انجام میدهد. استفاده از آخرین مقررات بین المللی حمل و ترخیص کالا سبب شده تا کارشناسان ما بهترین و تخصصی ترین خدمات بازرگانی را به شما عزیزان ارائه دهند.

کارشناسان گروه بازرگانی توسعه تجارت کژال آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند. ۰۵۱۳۲۲۱۰۲۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *