تأمین اجتماعی به واردات آیفون روی آورده است

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با بیان این موضوع که  پس از اجرای رجیستری قیمت گوشی‌های موبایل تا ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: سودآوری این حوزه به حدی بوده که یکی از شرکت‌های تأمین اجتماعی نیز وارد کننده رسمی آیفون شده است

سیدمهدی میرمهدی؛ بعد از ابراز  ناراحتی از عدم دقت در اجرای طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه عنوان کرد: جدیدا یکی از مسئولان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با صحبت هایی که با یکی از رسانه‌ها داشتند، بیان کردند که گوشیهایی که پس از اجرای رجیستری در شبکه‌های ارتباطی غیرفعال شده‌اند به ما مربوط نمی شود و باید از مسیر قانونی وارد کشور می‌شدند.

وی با تأکید بر این موضوع که نمی‌توان  خیلی راحت مردم را ندیده گرفت و میلیاردها تومان هزینه‌ای که جهت خرید گوشی انجام شده را لحاظ نکرد، گفت: مگر غیر از دولت کسی می توانسته مجوز واردات گوشی را صادر نماید؟! بنابراین اگر واقعا گوشی طبق اجرای طرح رجیستری قاچاق بوده است حاکمیت باید از فروشنده و واحد صنفی مربوطه را که اقدام به فروش گوشی قاچاق کرده، شاکی باشد نه اینکه با مردم بازی نماید.

وی افزود : قبل از اجرای این طرح هشدار دادم که ممکن است چنین اتفاقاتی بیفتد چرا که عده‌ای از واردکنندگان، وارداتشان با آن چیزی که اعلام می کنند متفاوت می باشد.

او همچنین گفت : سرانجام گوشی که توسط این افراد وارد کشور می شود به دست مصرف کننده می رسد ، مشخص می شود که قاچاق می باشد و دریافت خدمات از اپراتورهای تلفن همراه امکان پذیر نیست ؛  که در این شرایط نمی توانیم به مردم بگوییم تقصیر خودشان است و گوشیهایشان را دور بریزند.

میرمهدی درباره وضعیت بازار تلفن همراه  پس از اجرای رجیستری گفت : بعد از اجرای این طرح ۲۵ درصد افزایش قیمت در بازار داشته ایم  و واردات بعضی گوشیهای تلفن همراه به کشور برای واردکنندگان سودآور شده است.

وی همچنین گفت: واردات گوشی به کشور به قدری  سودآور شده که یکی از شرکتهای سازمان تأمین اجتماعی به عنوان واردکننده رسمی آیفون به کشور در لیست دارندگان مجوز از طرف سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان معرفی شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *