بسته شدن پرونده امسال طرح رجیستری

طرح ثبت گوشی های تلفن همراه (رجیستری) بعد از گذروندن ۶ مرحله، از امروز(شنبه) وارد مرحله هفتم خواهد شد و گوشی های تلفن همراه تولیدی شرکت شیائومی، سونی و تکنو را شامل می شود.
زمان شروع رجیستری گوشی های سونی و تکنو از بیست و ششم اسفند ماه آغاز می شود.
لازم به ذکر است که از امروز به صورت همزمان شیائومی، سونی و تکنو شامل این طرح خواهند شد.
در حال حاضرخریداران گوشی های نشان شیائومی حتما باید به این نکته دقت نمایند که گوشی خریداری شده، رجیستر باشد تا قادر باشند از خدمات شبکه تلفن همراه کشور استفاده نمایند.
طرح رجیستری هیچ نوع هزینه‌ای برای شخص خریدار ندارد.
اگر فروشنده ای هزینه ی اضافی به دلیل طرح رجیستری درخواست نمود ، باید موضوع به اتحادیه فروشندگان دستگاه های مخابراتی و ارتباطی تهران به آدرس خیابان حافظ، جنب ساختمان بورس ایران، کوچه شهید حسنی گزارش شود.
چندی قبل سامانه «همتا» جهت رجیستری گوشی های جدید راه اندازی گردید و خریداران قادرند با ارسال پیامک به سرشماره #۷۷۷۷* نسبت به فعال سازی اقدام نمایند.
طبق اعلام این سامانه خریداران باید توجه کنند شناسه آی.ام.یی.آی تلفن همراه، با شناسه درج شده روی جعبه تلفن همراه مطابقت داشته باشد.
کد فعالسازی یک کد ۶ رقمی یکبار مصرف می باشد که با صفر شروع می شود این کد برای هر گوشی تولید میگردد و جهت فعال‌شدن تجهیز در شبکه اپراتوری قرار میگیرد.
بنابراین هر گوشی با یک کد فعال‌سازی به خریدار داده می‌شود این کد با نام کد فعالسازی یا Activation Code به‌ طور «اسکرچ‌شده» روی کارت گارانتی نوشته می شود یا اینکه با برچسب روی جعبه تلفن همراه حک می شود .
جهت فعالسازی تلفن‌های همراه دو یا چند سیمکارت، تنها باید با استفاده از کد فعالسازی، یکی از شناسه‌های تلفن همراه را فعال نمود. که اگر تلفن همراه قانونی باشد و اطلاعات آن در سامانه ثبت شده باشد ، به ‌طور خودکار شناسه‌(های) بعدی نیز فعال خواهد شد.
سامانه اطلاع رسانی این طرح ملی در جدیدترین گزارش خود به شهروندان توصیه نموده جهت فعال کردن گوشی‌هایی که قرار است بزودی شامل طرح گردد و تا این زمان خاموش بوده اند، به جای سیمکارت‌های تازه خریداری شده، از سیمکارت‌های قدیمی استفاده نمایند.
این سامانه خبر داده است: اگر شخصی از سیمکارت نو جهت فعال کردن گوشی خود استفاده نماید، مسئولیت ثبت نشدن گوشی بر عهده خود شخص می باشد.
توصیه می شود مردم بعد از قرار دادن سیمکارت درون گوشی، با آن تماسی گرفته یا پیامکی ارسال نمایند.
بنابراین شهروندان جهت اطمینان از ثبت شدن گوشی‌ها در سامانه، باید بعد از گذشت چند ساعت از قرار دادن سیمکارت درون گوشی، از طریق کد دستوری *۷۷۷۷# یا برنامه کاربردی همتا، اصالت تلفن همراه را از طریق فرآیند استعلام اصالت دریافت نمایند.
به مردم توصیه می شود قرار دادن سیمکارت درون گوشی را در ساعت های پایانی جمعه انجام ندهند؛ چرا که در این ‌صورت مسئولیت هرنوع عواقب ناشی از آن بر عهده شخص می باشد.
از مهرماه امسال بعداز تمام شدن مرحله پایش رجیستر گوشی های فعال در شبکه تلفن همراه کشور، محصولات تلفن همراه و تبلت های شرکت های اپل، موتورولا، بلک بری، گوگل پیکسل و ال.جی شامل این طرح شده است.
از گوشی های شرکت سامسونگ نیز دو نوع جدید تا قبل از پایان سال شامل این طرح شده اند و اعمال رجیستری جهت دیگر مدل های آن به سال آینده بعد از تعطیلات نوروز می باشد.
در مرحله ششم نیز محصولات شرکت های نوکیا و هواوی شامل این طرح شدند.
در حال حاضر با اضافه شدن گوشی های سونی و تکنو به این فهرست، پرونده رجیستری در سال ۱۳۹۶ بسته خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *