برطرف شدن مشکل بانکی ایرانیان در چین

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین عنوان کرد: طبق آخرین اطلاعیه ای که سفارت ایران در پکن صادر نموده ، مشکل حساب‌های ایرانیان برطرف شده است  و برای اینکه تاثیرات  آن به صفر برسد نیاز به زمان است.

حریری درباره بسته شدن حساب شرکت های ایرانی از طرف بانک‌های چینی اعلام کرد: رابطه ایران با چین یک رابطه استراتژیک و بلند مدت می باشد و تحریم وجود داشته باشد یا نداشته باشد ما بیشترین مبادله را با چینی‌ها انجام می دهیم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با افزودن اینکه نخستین مبدا صادراتی کالاهای کشور، چه نفتی و غیر نفتی کشور چین می باشد،گفت: روابط تجاری بین ایران و چین کاهش نداشته است و۲۰ درصد هم رشد کرده است.

حریری با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ درصد از صادرات غیرنفتی و ۲۳ درصد از نفت کشور به چین صادر میگردد،افزود: این اختلالاتی که به وجود آمده است جدا از اختلالاتی که در سایر کشورهای دنیا وجود دارد و با آنها روبه روهستیم نیست.

حریری بیان کرد: چینی‌ها طبق بخشنامه FATF بخشی از قوانین را برای ما انجام میدهند که ما پیشتر در بالاترین سطح  بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و وزارت خارجه مطرح به آنها اعلام نموده ایم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین خاطر نشان کرد: طبق آخرین اطلاعیه‌ای که سفارت ایران در پکن صادر و بانک مرکزی نیز اعلام نموده، این مشکل برطرف گردیده و برای اینکه اثرات این مسدود کردن حساب ها به صفر برسد نیاز به زمان هست تا این بروکراسی دولت چین به تمامی  بانک‌ها اعلام شود.
وی افزود: اگر این مشکل بخواهد ادامه داشته باشد از طریق کانال‌های دیپلماتیک و مذاکرات بانک مرکزی با طرف‌های چینی آن را پیگیری می نماییم.

حریری گفت: همچنین افراد مسئول درباره اخبار و اطلاعاتی که دریافت کرده اند  باید رفتارشان مسئولانه باشد.

حریری،نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین تاکید کرد: از ۳۷ میلیارد دلار تجارتی که با چین داشتیم شاید ۱۰ میلیون دلار آن با این مشکل روبه رو شده است که این مشکل در تجارت با چین نقش نویز را ایفا میکند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *