باید به واحد‌های تولیدی بزرگ کمک شود

اسحاق جهانگیری گفت: کمک به واحد‌های تولیدی بزرگ که با بحران روبه رو هستند، ضروری می باشد.
جلسه کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید روز شنبه با ریاست معاون اول رئیس جمهور(جهانگیری) برگزار شد.
جهانگیری در مورد شرایط سختی که دراقتصاد کشوربه وجود آمده است گفت: باید در برنامه رفع موانع تولید بنگاه های کوچک و متوسط، بنگاه های اقتصادی بزرگ که با بحران روبرو هستند هم در نظر گرفته شود.
وی افزود:کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید باید امسال واحد های تولیدی بزرگی که با بحران روبرو هستند را شناسایی نماید و اگر این واحد ها دوباره قابلیت فعالیت اقتصادی و فنی دارند،به این واحدها تسهیلات پرداخت نمایند
وی از وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست کرد که مقداری از اعتبارات تعیین شده جهت کمک به تسهیل و رفع موانع تولید به واحدهای تولیدی بزرگ اختصاص بخشد.
جهانگیری بیان کرد: البته باید مطمئن شد که بازار برای این بنگاه ها وجود داشته باشد و بتواند اقساط تسهیلات خود را پرداخت نماید.
در این جلسه وزرای صنعت، معدن و تجارت، کشور، امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک های ملی، صنعت و معدن، سپه و کشاورزی حضور داشتند.
معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارشی از عملکرد کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید ارائه نمود و بیان کرد: کارگروه ملی تا این زمان 48 جلسه و 512 مصوبه داشته که به وضعیت 160 بنگاه رسیدگی شده است.
وی خواست تا اختیارات ویژه برای کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید برای کاهش آثار تحریم بر واحدهای تولیدی وادامه داشتن فعالیت آنها داده شود.
در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از میزان تسهیلات پرداخت شده در سال 96 ارائه نمود وهمچنین وزیر کشورگزارشی در مورد عملکرد کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید در سطح استان ها ارائه کرد و افزود: تاکنون 3034 جلسه در استان ها برگزار شده است که در کل 30 هزار مصوبه داشته که 61 درصد این مصوبات اجرا شده و 39 درصد هم در دست اجرا می باشد.
رحمانی فضلی گفت: همچنین 1750 واحد غیرفعال با کمک کارگروه رفع موانع تولید فعال شدند که 18 هزار شغل با فعال شدن آنها به وجود آمد.
همچنین مدیران عامل بانک های ملی، سپه، صنعت و معدن و کشاورزی نیز مشکلات اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی را بازگو کردند وبرای کمک به واحد های تولیدی مشکل دار پیشنهاداتی بیان کردند.
در پایان،قرار شد اعتبار مشخصی جهت کمک به واحدهای تولیدی بزرگ که با بحران روبروهستند در نظر گرفته شود و اگر کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید از بازپرداخت اقساط این تسهیلات از طرف آن واحدهای تولیدی اطمینان حاصل کرد این واحدها به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *