ایران با استاندارد های اروپا برای خودروهای چینی موافقت کرد

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد جلسه ای با هیات چینی در رابطه با استاندارد خودرو و تمامی  محصولات عام اشاره و نتیجه این جلسه را اعلام کرد.

جهانبخش سنجابی شیرازی، درباره حضور هیات چینی در ایران و برگزاری جلسه‌ای با حضور مسئولان سازمان ملی استاندارد،عنوان کرد: این هیات چینی در سه بخش آزمون و صدور گواهی  استاندارد برای خودروهای چینی،  مرکز تایید صلاحیت و گواهی استاندارد و همچنین مرکز ارزیابی کنترل کیفیت محصولات عام برای محصولات تشکیل شد.

وی ادامه‌ داد: خواسته هیات چینی این بود که ایران گواهی تایید نوع خودروهای چین را که به ۱۶۰ مورد انجامید و تحت عنوان گواهی CCC  می باشد، مثل گواهی استانداردهای اروپا قبول نماید.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد از دیگر درخواست های هیات چینی گفت‌ و افزود: آنها می خواهند که زمینه شناسایی متقابل استانداردهای هر دو کشور فراهم گردد و به ‌این‌ صورت هم آنها استاندارد کالاهای ایرانی را قبول نمایند و هم ایران محصولات چینی که گواهی CCC دارند مورد را بپذیرندو دیگر آزمونی انجام نشود.

سنجابی شیرازی همچنین به دستاوردهای جلسه مسئولان سازمان ملی استاندارد با هیات چینی اشاره کرد و افزود: ما تاکید نمودیم که استانداردهای اجباری در زمینه خودرو باید به طور تمام و کمال صورت گیرد و هر خودروی که قرار است وارد شود باید استانداردهای ۸۵ گانه را طبق استانداردهای روز اروپا دریافت کند که چینی‌ها نیز با این مساله موافقت نمودند و موضوع گواهی CCC از دستور کار خارج گردید.

وی گفت : از دیگر تصمیمات گرفته شده در این جلسه این بود که سرمایه‌گذاری مشترک بین بخش خصوصی هر دو کشور با حمایت‌های بخش دولتی صورت گیرد و مرکزی تحت عنوان آزمون و صدور گواهی برای خودرو لحاظ شود که مرکزیت ارائه خدمات در منطقه شرق دور، خاورمیانه و شمال آفریقا را دارا باشد.

طبق بیانات معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد قرار شده است تا کمیته‌ شش جانبه‌ای تشکیل گردد و 6 پیشنهاد در این جلسه به تصویب رسید که به تدریج انجام خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *