ایرانی ها میتوانند سهام بانک‌های چینی را خریداری نمایند

بانک مرکزی چین مجوز لازم برای خرید سهام بانک های چینی توسط سهامداران بخش خصوصی را صادر کرده است و این اقدام در مراحل نهایی آن به سر می رود.
خرید سهام بانک‌های چینی از سوی ایرانی‌ها، وارد مرحله ی جدیدی شده است.
اسدالله عسگراولادی، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین، در این خصوص گفت: اقدامات اولیه خرید سهام بانکهای چینی از طرف ایرانی‌ها فراهم شده است؛ ولی قطعی شدن خرید این سهام، به انجام شدن مراحل قانونی و صدور مجوزهای لازم از طرف بانک مرکزی چین نیازمند است.
وی عنوان کرد: در حال حاضر طبق بیان مقامات مسئول، بانک مرکزی چین، مجوزهای لازم جهت خرید سهام بانک‌های چینی از سوی ایران را صادر نموده است.
بنابراین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران باید در این زمینه تصمیم گیری نماید.
عسگراولادی، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین گفت: بانک مرکزی چین، مجوزهای لازم را جهت خرید سهام بانکهای چینی از سوی ایرانی‌ها فراهم نموده و در حال حاضر بخش‌خصوصی ایران هم مقدمات لازم را انجام داده است و برای خرید سهام بانک‌های چینی، آمادگی خود را اعلام کرده است.
وی همچنین افزود: بانک مرکزی باید مجوزهای لازم را برای طرف ایرانی صادر نماید و اینکه ایرانی‌ها فقط می توانند 10 درصد سهام بانک‌های چینی را خریداری کنند.
در حال حاضر یک مقام مسئول در نظام بانکی با عنوان اینکه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، هنوز به طور کامل موضوع خرید سهام بانکهای خارجی توسط بخش خصوصی را بررسی نکرده اند و در مورد آن به جمع‌بندی کاملی نرسیده اند، گفت: احتمال اینکه مجوز صادر شود، امکان پذیر است.
اگربخش خصوصی ایران چنین اقدامی برای خرید سهام بانک های چینی انجام داده است، باید به بانک مرکزی مراجعه نماید و درخواست خود جهت دریافت مجوز را ارایه کند.
همچنین یک مقام مسئول در بخش خصوصی در این زمینه گفت: سرمایه گذاری ایرانی ها جهت خرید سهام بانکهای چینی، زیر ۱۰۰ میلیون دلار می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *