اولین نشست کارگروه صادرات گاز ایران به هند و پاکستان در مسکو برگزار گردید

اولین جلسه کارگروه خط لوله صادرات گاز ایران به هند و پاکستان ۱۵ اسفندماه در محل وزارت انرژی روسیه و با حضور شرکت گازپروم برگزار گردید.
امیرحسین زمانی‌نیا که در چهاردهمین کمیسیون مشترک ایران و روسیه به مسکو سفر کرده بود گفت: این خط لوله قرار است گاز ایران را از جاسک و از طریق دریا به پاکستان و هند منتقل نماید.
روسیه و ایران آبان ماه امسال و با سفر پوتین،رئیس جمهوری روسیه به ایران یادداشت تفاهمی را جهت احداث خط لوله گاز ۱۲۰۰ کیلومتری از ایران به هند امضا نمودند که الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه بیان کرد: در این پروژه علاوه بر روسیه و ایران، شرکت‌های هندی و پاکستانی نیز مشارکت خواهند داشت.
وزیر نفت هم عنوان کرد: شرکت گازپروم روسیه در مذاکره با ایران،اظهار علاقه کرد که در پروژه انتقال گاز ایران به پاکستان و هند مشارکت نمایند، ایران نیزآمادگی خود را جهت صادرات گاز اعلام کرده است و مقرر شد گازپروم روسیه هماهنگی‌های لازم را با پاکستان و هند داشته باشد.
چهاردهمین کمیسیون مشترک ایران و روسیه 14 اسفندماه در ۱۵ کارگروه و به ریاست مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد از طرف ایران و الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه از طرف روس، آغاز شده بود، دیروز به کار خود پایان داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *