امسال صادرات فرش دستباف در 5 ماه، به 119 میلیون دلار رسید

 

رئیس مرکز ملی فرش از صادرات 119 میلیون دلاری فرش دستباف طی 5ماهه امسال خبر داد وعنوان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی 18 درصدی داشته است.

کارگر با بیان اینکه در پنج ماهه نخست امسال بیش از 119 میلیون دلار فرش دستباف با وزن ‌هزار و 500 تن به بازارهای هدف صادر شده است، عنوان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی بیش از 18 درصد را داشته است.

وی افزود: این روند افزایشی در صادرات فرش، ادامه فعالیتی است که از سال گذشته و بعد از برجام شروع شده است وبعد از چند سال کاهش صادرات فرش، در دوساله اخیر روند افزایشی در صادرات داشتیم.

رئیس مرکز ملی فرش گفت: در سال گذشته، 359 میلیون دلار فرش دستباف از ایران صادر شد که نسبت به سال قبل از آن رشدی بیش از 23 درصدی داشته است.

کارگراضافه کرد: بخش زیادی از این روند مثبت صادراتی به دلیل شروع صادرات فرش ایران به آمریکا و بازپس‌گیری بازار از دست رقبا بود.

رئیس مرکز ملی فرش گفت: با وجود روند افزایشی صادرات فرش، هنوز با متوسط صادرات سالانه 500 میلیون دلاری دهه گذشته فاصله داریم.

کارگر همچنین به برخی مشکلات تولیدکنندگان اشاره کردو افزود: اعتبار لازم برای بیمه شدن قالیبافان اختصاص داده نشده وهنوز عده ای از قالیبافان از خدمات بیمه‌ای بی‌بهره ماندند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *