افزایش قیمت خودرو بی تاثیر بر بازار

طی هفته گذشته برخی خودروسازان داخلی قیمت بعضی محصولات خود را افزایش دادند و بازار نسبت به این افزایش قیمت هیچ واکنشی نداشت. که در بازار رکود زده خودرو بی تاثیر بود. در این باره بعضی  نمایشگاه ‌داران خودروی تهران گفتند که افزایش قیمت خودرو تاثیر کمی در بازار داشته است ؛ زیرا بازار خودرو کشش افزایش قیمت را ندارد. به همین دلیل تحولات قیمتی خودرو از طرف خودروسازان، حاشیه قیمتی بین  کارخانه و بازار ایجاد نشده است.

در حال حاضر قیمت کارخانه و بازار این خودروها فاصله زیادی با هم ندارد و دلیل آن رکود و کاهش تقاضا در بازار می باشد.یکی دیگر از عوامل مهم در عدم شکل گیری حاشیه قیمت تقاضای اندک این خودروها می باشد. با افزایش قیمت پنج میلیون تومانی سراتو اتومات آپشنال از طرف  شرکت سایپا قیمت این خودرو در بازار و کارخانه یکسان شده و این خودرو در بازار ۱۰۴ میلیون تومان معامله می گردد.یکی  دیگر از محصولات سایپا که با افزایش روبه رو شد چانگان سی‌اس اتومات بود که قیمت کارخانه و بازار آن ۲۰۰ هزار تومان اختلاف دارد.

که این خودرو در حال حاضر ۶۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. تیبا۲ نیز 800 هزار تومان افزایش قیمت داشته است.که این خودرو  در بازار با قیمت ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش  می رود. که تفاوت ۱۴۰ هزار تومانی با کارخانهداشته است. مدل صندوق‌دار این خودرو از طرف شرکت تغییری نکرده است ولی در بازار با افزایش قیمت رو به رو شده است؛ که با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی‌ هم‌اکنون ۲۶ میلیون تومان معامله می گرددد. کارشناسان دلیل این تغییرات قیمتی در بازار را وضعیت نامناسب در بازار خودروهای داخلی و رکود ادانستند که همین موضوع بر روند اندک فروش در بازار خودروهای داخلی در اولین هفته آبان‌ماه اثر خود را گذاشته و رکود بازار افزایش پیدا کرده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *