افزایش صادرات ایران به اتحادیه اروپا

تجارت ایران و اتحادیه اروپا در 10 ماه ابتدایی امسال ۵۴ درصد رشد کرده است ودر این ماه صادرات هلند به ایران ۲ برابر و واردات این کشور از ایران نیز ۱۵ برابر افزایش داشت.

جدیدترین آمار پایگاه خبری کمیسیون اروپا (یورو استات) حاکی از آن است که مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در 10 ماه سال جاری میلادی با رشد ۵۴ درصدی نسبت به سال گذشته روبه رو بوده است.

مبادلات تجاری ایران و اروپا که در اکتبر ۲۰۱۶ بیش از۱.۲ میلیارد یورو اعلام شده است در مدت مشابه امسال به ۱.۸۵ میلیارد یورو افزایش رسیده است. صادرات اتحادیه اروپا به ایران در اکتبر امسال با رشد ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل  رسیده و از ۷۵۷ میلیون یورو به ۸۶۴ میلیون یورو افزایش پیدا کرده است. آلمان بزرگترین صادرکننده کالا به ایران در اکتبر ۲۰۱۷می باشد. صادرات آلمان به ایران در این ماه  افت ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲۱۸ میلیون یورو داشته است.

صادرات هلند به ایران در اکتبر ۲۰۱۷ با رشد ۲ برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۹۹ میلیون یورو روبه رو بوده است. صادرات اسپانیا هم با رشد ۶۴ درصدی به ۵۱ میلیون یورو، صادرات فرانسه با رشد ۵۱ درصدی به ۱۱۷ میلیون یورو و صادرات ایتالیا با افت ۱۲ درصدی به ۱۲۴ میلیون یوروصورت گرفته است.

طبق این گزارش واردات اتحادیه اروپا از ایران در اکتبر امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۲ درصد رشد از خود نشان داده است و به ۹۸۶ میلیون یورو رسیده. اتحادیه اروپا در مدت مشابه سال قبل  ۴۴۳ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده است. ایتالیا بزرگترین واردکننده کالا از ایران در اکتبر ۲۰۱۷ است. واردات ایتالیا از ایران در اکتبر رشدی ۳.۵ برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل را تجربه کرده است و ۳۸۱ میلیون یوروشده است.

واردات آلمان از ایران در اکتبر ۲۰۱۷ ،رشد ۲۰ درصدی داشته است و به ۲۴ میلیون یورو رسیده است. و واردات اسپانیا از ایران ۴ برابر شده است و بیش از ۱۹۳ میلیون یورو بوده است. واردات فرانسه از ایران رشد ۲۰ درصدی داشته و ۱۲۵ میلیون یورومی باشد. هلند در اکتبر امسال ۹۲ میلیون یورو واردات از ایران داشته که این رقم نسبت به سال گذشته ۱۵ برابر شده است. هلند پیش از ۵.۹ میلیون یورو کالا از ایران وارد کشورش کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *