افزایش بی سابقه درآمدهای گمرک در نیمه نخست سال جاری

طبق گزارش وصولی‌های گمرک از محل مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی 28درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است  که در قسمت خودرو به 4 هزار و 855 میلیارد ریال و درقسمت  سایر کالاها به 49 هزار و 918 میلیارد ریال رسیده است.

گمرک ایران اعلام کرد:درآمدهای گمرکی در6 ماهه نخست سال‌جاری 37 درصد افزایش پیدا کرده است .

مجموع درآمدهای گمرکی در نیمسال نخست  سال‌جاری به 158 هزار میلیارد و 835 میلیون ریال رسیده که از این مقدار104 هزار و 62 میلیارد ریال از حقوق ورودی و 54 هزار و 773 میلیارد ریال از عوارض و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی کسب  شده است.

بدون مد نظر قرار دادن درآمدهای واردات خودرو عملکرد درآمدی گمرک ایران نشان می‌دهد که درآمدهای گمرکی از محل حقوق ورودی سایر کالاها 37 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته  پیدا کرده است. درآمدهای گمرک ایران از محل حقوق ورودی واردات خودرو نیز در شش ماهه اول سال‌96 افزایش داشته و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 37 درصد رشد پیدا کرده  است.

بزرگترین دلایل افزایش درآمدهای گمرکی در سال‌جاری رصد 100درصدی کالاهای ورودی با کمک سامانه‌های هوشمند گمرک بوده است که با راه‌اندازی بارنامه الکترونیک، عدل‌بندی الکترونیک و فاکتور الکترونیک ، کنترل های هوشمند گمرکی وارد مرحله جدیدی شده است. بنابراین افزایش واردات خودرو در رشد درآمدهای گمرکی بی تأثیر نبوده است.

با راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند و الکترونیکی شدن گمرک هر ساله شاهد افزایش درآمدهای گمرکی هستیم و گمرک کشورموفق شده براساس عملکرد درآمدی نیمسال اول سال‌جاری به اندازه مجموع درآمدهای سال 1394 درآمد کسب کند. در صورتی که سال 95بالاترین میزان درآمدهای گمرکی وصول شد و گمرک ایران در سال 1395 رکورد بیشترین میزان درآمدهای گمرکی سالانه را شکسته بود .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *