اشتیاق خودروسازان چینی برای بازار ایران

یک کارشناس خودرو بیان کرد : با اینکه اتحادیه اروپا استقلال خود را اعلام کرده است و از سرمایه‌گذاری‌های خودروسازان اروپایی در ایران حمایت می کند ؛ ولی باز هم روند سرمایه‌گذاری خودروسازان به کندی پیش خواهد رفت و باید از هم اکنون برای اقتصاد کشور مقاوم سازی نماییم.
محمد بیاتیان ،دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، درباره وضعیت قراردادهای خودرویی بعد از خروج آمریکا از برجام گفت: طبق گفته ماکرون،اتحادیه اروپا با خارج شدن آمریکا از برجام استقلال خود را حفظ خواهد کرد و ازشرکت‌هایی که در ایران سرمایه‌گذاری کردند حمایت خواهد کرد.
بیاتیان افزود : از طرف دیگر دولت اعلام کرده،قراردادهای خودرویی طوری تنطیم شده‌ است که اگر خودروساز خارجی قصد خروج از آن را داشته باشد باید غرامت سنگینی به ایران بپردازد بنابراین محتوای قراردادهای خودرویی محرمانه می باشد.
کارشناس خودرو درباره قیمت خودرو در کشور گفت : تجربه ای که در سال‌های ۹۱ و۹۲ داشتیم نشان می‌دهد خودرو داخلی در این شرایط گران می شود، و این در حالی است که اقتصاد کشور در حال رکود است و افزایش غیر واقعی باعث انجماد بازار خودرو می شود.
وی یادآور شد: در سال‌های قبل که خودرو شامل تحریم‌های بین‌المللی شده بود به دلیل گران بودن قطعات،قیمت خودروهای غیرکیفی داخلی افزایش پیدا کرد و راه ورود خودروهای از رده خارج شده چینی به ایران باز شد، بنابراین باید به جای هموارسازی مسیرهای ورود خودروی چینی مقاوم سازی اقتصادی را شروع کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *