احتمال کاهش ارزش بیت کوین به زیر 1000 دلار

بیت کوین هیجانیست که دیر یا زود به پایان می رسد، همانگونه که هر هیجانی به پایان خواهد رسید.زمانی که کاهش تقاضا در برابر افزایش عرضه اتفاق بیوفتد، قیمت های بیت کوین احتمالا به ۱۰۰۰ دلار نزول پیدا میکند.

طبق بعضی برآوردها ارزش هر بیت کوین تقریبا معادل هزار و ۱۴۲ دلار است.

پرفسور کریستوس جیانیکوس، استاد امور مالی کالج باروک می گوید: ما از خیلی وقت قبل می دانیم که عقلانیت رفتار و انتظارات جهت جلوگیری از حباب های اقتصادی کافی نمی باشد. همانگونه که قیمت گارانتی یک دارایی برابر با ارزش واقعی آن نمی باشد.

چنانچه که ارز دیجیتال به عنوان یک واسطه معاملاتی، پذیرش فزاینده ای ایجاد کرده، جمعیت بیت کوین هم انتظار دارند تقاضا برای آن افزایش پیدا کند.

پس چه عاملی می تواند تقاضا برای ارز دیجیتال را کم نماید؟

چند چیز هست که می تواند باعث تحریک پول دیجیتال شود و تقاضا را در جهت معکوس هدایت نماید. یکی از آنها رویدادن تقلب (مثل :Lehman or Enron-style که ما را یاد کاپیتالیسم و ذهنیت وحشی غرب در اواسط قرن نوزدهم می اندازد) است، نه تنها در بازار بیت کوین، بلکه در بعضی دیگر از بازارهای دارای ارز دیجیتال.

ایجاد یک تقلب بزرگ در ارز دیجیتال می تواند تقاضای بیت کوین را به دو حالت کاهش دهد.

یکی “راه اندازی بانک” است. وقتی ترس از دست دادن سرمایه، جایگزین حرص و مال اندوزی می گردد، همین بهانه کافی است برای  دولت ها و بانک های بزرگ تا رشد ارز رایج را بدست گیرند.

دومین عامل  پایان دادن به سیاست پول آسان است. این نرخ بهره را افزایش می دهد و باعث ترکیدن حباب بیت کوین می شود.

افزایش نرخ بهره باعث می شود به تقاضای بیت کوین به چند روش فشار آورد. یکی از آنها این می باشد که افزایش نرخ بهره  “هزینه فرصت” را از پولی که برای خرید بیت کوین استفاده می شود، افزایش می دهد. مخصوصا درباره سرمایه گذارانی که با پول قرض گرفته شده بیت کوین را در “حاشیه” خریداری می نمایند، و باعث می شود که با “درخواست های حاشیه ای” رو به رو شوند که در این مورد ارز دیجیتال سریعا کاهش پیدا میکند.

یکی دیگر ازعواملی که باعث افزایش  نرخ بهره بر قیمت های بیت کوین می شود ، این است که “اعتبار” را به بانک های مرکزی و ارزهای ملی که در کنترل آنها هستند ارجاع می دهد. که این امکان را ایجاد میکند ،ارزهای جایگزین مثل بیت کوین کمتر برای مردم عادی جذاب بنظر بیاید.

این میتواند خبری بد برای سرمایه گذاران بیت کوین باشد. عرضه فراوان ارزهای دیجیتالی همراه با کاهش تقاضا، در نتیجه می تواند قیمت بیت کوین را درست و حسابی تخریب نماید.

مثل جنون گل لاله (یکی از سه حباب اقتصادی بزرگ در تاریخ معاصر اروپا)  که در قرن هفدهم در هلند رخ داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *