ابهام در بازار خودروهای وارداتی

به دنبال انتشار خبری در مورد حذف خودرو از فهرست کالاهای دارای اولویت جهت تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، وزارت صنعت و بانک مرکزی هیچ شفاف سازی انجام نداده است و بعد از مشکلات سال گذشته جهت واردات خودرو، در حال حاضر بازار خودروهای وارداتی با ابهامات تازه وارد مرحله جدیدی می شود.
فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو درباره این‌که حذف خودرو از لیست سامانه نیما به معنی ممنوعیت واردات و افزایش قیمت آن می باشد،گفت: به خبرهای فعلی نمی توان اطمینان کرد و شاید فقط یک مشکل سیستمی باعث ایجاد اختلال شده است. آن‌چه در حال حاضر اعلام شده این است که خودرو هنوز در لیست سامانه نیما قرار دارد.
زاوه درباره صحت این موضوع گفت:اگر اینطور باشد قیمت خودروهای وارداتی تا حدی افزایش پیدا می کند و عرضه کاهش خواهد یافت ، و به غیر از قیمت دلار و ممنوعیت واردات، افزایش تعرفه در سال قبل به اندازه کافی محیط را برای گران شدن قیمت خودروهای وارداتی و مونتاژی باز کرد، و همچنان نیز افزایش قیمت داریم.
وی افزود: براساس اخبارفقط 2 شرکت توانستند دلار 4200 تومانی دریافت کنند که این چیزی جز رانت شفاف نیست. این کارشناس خودرورظهار داشت: کسانی که از خودروهای گران قیمت وارداتی استفاده می‌کنند اگرواردات ممنوع شود ، به دنبال خودروهای داخلی نمی‌روند بلکه ترجیح میدهند خودروهای وارداتی دست دوم بخرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *