چین: صادرات خودرو های چینی برای تجارت و واردات خودرو با کیفیت برای مصرف

مدیر یک شرکت خودروساز چینی که از شرکای تجاری سایپا می باشد اعلام کرد: بازار خودرو چین رقابتی می باشد به طوری  که بیشترین تقاضای مردم را خودروهای خارجی تشکیل می‌دهند و تولیدات خودروی چین بیشتر با هدف صادرات می باشد.

شرکت پارس خودرو از دو سال پیش خودروی برلیانس چین را در ایران تولید می‌کند.

این شرکت درحوزه انجام تحقیق و توسعه مشترک، داخلی سازی قطعات، انجام توافقنامه برای تشکیل مشارکت انتفاعی (جوینت ونچر) بین سایپا و برلیانس وهمچنین  تنوع بخشی به آپشن‌ها برای پاسخگویی به نیازهای  مشتریان، با شرکت برلیانس چین همکاری دارد.

در همین بخش «شن یی» – Shen Yi- دستیار مدیرعامل شرکت ‘شین هوآ’ – یکی از نمایندگی‌های اصلی شرکت برلیانس  افزود: عمده خودروهای سواری تولیدی کشور چین با هدف صادرات به کشورهای هدف تولید می‌گردد و چینی‌ها علاقه‌ به خرید خودروهای خارجی دارند. وی افزود : با این حال ‘جیم بی’- Jinbei- نوعی ون تولیدی در شرکت برلیانس- بیش از ۵۰ درصد از سهم بازار خودروی ون چین را در اختیار دارد که در بین خودروهای تولیدی در این کشور یک استثنا به حساب می آید.

شن یی افزود: این ون‌ها با کاربری‌های مختلف خودروی پلیس، مسافربری، آمبولانس و … تولید شده است که نوع آمبولانسی آن به بازار ایران نیز صادر می‌گردد. وی در ادامه  به مدرسه تخصصی ارائه آموزش‌های فنی شرکت شین هوآ موسوم به مدرسه ‘لیالنگ’ اشاره کرد و عنوان کرد: تا به امروز  ۳۰ هزار نفر از چینی‌ها از آموزش‌های فنی این مدرسه بهره‌ بردند و ۸۰ درصد آنان نیز در ادامه در همین حرفه مشغول به کار هستند.

این مقام مسئول چینی درخصوص حضور و آموزش خارجی‌ها در این مدرسه تخصصی، یادآوری کرد: هیچ خارجی در این مدرسه به تحصیل اشتغال ندارد، ولی احتمالا تا سال آینده گروه هایی از شرکت خودروسازی سایپا برای بهره‌مندی از آموزش‌های لازم به این مدرسه اعزام شوند ؛ با اینکه تا الان ارائه آموزش‌های فنی لازم از طریق نیروهای چینی مستقر در گروه سایپا انجام می گردد.

وی دربیان چگونگی تامین مالی شین هوآ از مشتریان خودرو،عنوان  کرد: ابتدا مبلغ نقدی مد نظر مشتری که قادر به پرداخت آن می باشد، دریافت میگردد و بعد باقی مانده قیمت خودرو به مشتری وام داده می‌شود که نرخ بهره آن ۵ تا ۶ درصد است.

دستیار مدیرعامل شرکت شین هوآهمچنین افزود: برای مشتریانی که از تمکن مالی لازم برخوردار نیستند، عرضه خودرو به صورت ۱۰۰ % اقساط و بدون پیش پرداخت انجام می‌شود. وی گفت: شین هوآ قبلا برای تامین مالی مشتریان خود با بعضی بانک‌های چینی طرف قرارداد بود، اما امروز این امر از طریق ارتباط با موسسات مالی انجام می‌شود.

علی اصغر خاجی بر اساس آمارها ازطرف  گمرگ چین اعلام کرد: میزان تجارت دو کشور در ۹ ماهه سال جاری میلادی بیش از ۲۷ میلیارد دلار بود که تراز تجاری، ۵۴۰ میلیون دلار به نفع ایران است.

ویهمچنین افزود: پارسال تراز تجاری دو  کشور ۹۴۰ میلیون دلار به نفع چین بود.

چین بزرگ‌ترین خریدار کالای ایرانی و نیز بیشترین صادر کننده به کشورمان است.

شرکت شین هوآ که زمینه اصلی فعالیت آن در بخش خودرو است و شریک تجاری شرکت‌های بین‌المللی نظیر پژو، سیتروئن، کیا و … می باشد، همچنین در زمینه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر (خورشیدی) و انرژی هسته‌ای نیز فعالیت می کند که بیشتر از ۸۰ نمایندگی در سرتاسر جهان دارد.

این شرکت در سال ۱۹۸۶ میلادی تاسیس گردیده که با تامین مالی برای شرکت خودروسازی برلیانس، و نیزتامین مالی برای مشتریان این شرکت، ارائه خدمات پس از فروش برای مشتریان و اجاره خودرو را انجام می‌دهد.

طبق گفته شن یی، درآمد سالیانه شرکت شین هوآ سالیانه بیش از ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یوآن است.

این شرکت از سال ۲۰۰۷ میلادی تاکنون در زمینه انرژی‌های نو فعالیت دارد که تا امروز پروژه‌هایی به ارزش مجموع سه میلیارد یوآن اجرا کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *