واردات برنج از مناطق آزاد امکان پذیر نیست

طبق نامه وزارت جهاد کشاورزی به گمرکات کشور، وارد شدن برنج فرآوری نشده در فصل ممنوعیت واردات، از طریق دستور العمل جدید صادر شده توسط گمرک برای مناطق آزاد متوقف شد.

معقولی مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به کلیه گمرکات مستقر در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و همچنین ویژه اقتصادی کشور، شرایط جدید واردات برنج را اعلام کرده و محدود به بسته بندی  کرد.

در این نامه عنوان شده است: با توجه به محدودیت‌های ابلاغ شده نسبت به واردات برنج از طرف وزارت جهاد کشاورزی مقتضی است دستورنمایید  در زمان محدودیت و عدم امکان ثبت سفارش ورود برنج به قلمرو گمرکی، واردات برنج از طریق واحدهای بسته‌بندی موجود در مناطق آزاد ونیز ویژه اقتصادی به داخل که فقط نسبت به ورود برنج به طور فله به محدوده منطقه و نیز بسته‌بندی آن اقدام می‌کنند در قالب «درصد مجاز قابل ورود» امکان‌پذیر نمی‌باشد.

در زمان اعمال محدودیت، واردات برنج به سرزمین اصلی توسط واحدهای فرآوری برنج  موجود در مناطق ذکرشده ، بعد از انجام عملیات فرآوری و پردازش در منطقه و طبق مصوبات کمیسیون تعیین ارزش افزوده و به مقدار«درصد مجاز قابل ورود کالا» تعیین شده از سوی کمیسیون مزبور می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *