هفته آینده مرحله جدید رجیستری آغاز می شود

مدیرکل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: هفته آینده طرح مالکیت آغاز می شود که طبق آن ، جهت خرید و فروش گوشی‌های دست دوم،باید باید روند انتقال مالکیت صورت گیرد.
دهقانی نیا گفت: در طرح رجیستری در هر بازه زمانی، وارد مرحله جدیدی خواهیم شد که در این مرحله هفته آینده در مورد فرایند مالکیت اقدام خواهیم کرد که مربوط به گوشی های دست دوم می باشد که حتما برای خرید یا فروش فرایند انتقال مالکیت باید انجام شود.
دهقانی نیا افزود: فروشنده ملزم می باشد که کد IMEI را به سامانه اعلام کند و بعد از آن خریدار با ورود این کد به سامانه می تواند از فعال سازی گوشی و انجام فرایند انتقال مالکیت مطمئن شود.طبق گفته دهقانی نیا، مردم می توانند در سامانه #٧٧٧٧* مراحل ذکر شده را انجام دهند؛ در ضمن مردم باید محتوای پیامک دریافتی از سامانه همتا را با گوشی که در اختیار دارند، مطابقت نمایند و طبق فاکتور خرید باید کد IMEI را مشاهده کنند و البته کد شش رقمی عددی با پوششی پوشیده می باشد که باید آنرا تراشیده و در سامانه به ثبت برسانند.
وی بیان کرد: پیامک مجدد تاییدیه ارسال می شود تا مشخص شود گوشی با کد فعال سازی در سامانه رجیسترشده است؛ بعد برای گوشی های جدید باید مراحل را انجام داد و درمورد گوشی های دست دوم نیز باید همین روال صورت گیرد که باید تمامی پیامک ها حتما با سامانه hamta ارسال شود.
دهقانی نیا افزود : مردم به هیچ عنوان هزینه ای بابت طرح رجیستری نباید بپردازند و بنابراین نباید فردی به جز خریدار فرایند ثبت کد را طی کند.
وی افزود: دریافت فاکتور از فروشنده الزامی است . که اتحادیه های مختلفی در این زمینه دخیل هستند که هماهنگی لازم با آنها صورت گرفته است.فروشندگان باید در هنگام خرید گوشیهای دست دوم گوشی، به تنظیمات کارخانه گوشی رفته ودر آن قسمت به نام خود ثبت نمایند و مجددا به فروش برسانند.
دهقانی نیا گفت:44 شرکت مجاز هستند گوشی های اپل را وارد نمایند که فقط ٣٣ شرکت در حال حاضرفعال هستند که طرح رجیستری باعث افزایش قیمت نشده است و این نرخ دلار است که باعث افزایش قیمت گوشی ها شده است .
و در پایان دهقانی نیا از مشمول شدن همه نشانهای تجاری تلفن همراه تا پایان سال اطلاع داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *