نرخ دوم ارز توسط دولت پذیرفته شد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درمورد پذیرفته شدن نرخ دوم ارز توسط دولت خبر داد و گفت: بازار ثانویه ارز در کشور در حال فعالیت است.
محمدرضا پورابراهیمی در مورد تشکیل بازار ثانویه ارز گفت:طبق بررسی‌های انجام شده،سیاست ارز تک نرخی دولت به دلیل تقاضای زیاد پاسخگو نیست و در نتیجه دو نرخ در زمینه ارز ایجاد خواهد شد.
پور ابراهیمی گفت: با توجه به اینکه دولت راهکار مشخص برای بازار دوم ارز در نظر نگرفته بود در این چند ماه اخیر مشکلاتی در زمینه اقتصادی در کشور به وجود آمد و با تک نرخی شدن ارز میزان واردات افزایش و صادرات کاهش پیدا کرد که به نظر می رسد بهتر است برای کالاهای اساسی مانند دارو و مواد اولیه و نهاده های دامی،ارز با نرخ ترجیحی اختصاص داده شود و سایر کالاها از قیمت تعادلی استفاده کنند.
وی گفت:اگر به این صورت انجام نشود واردات بسیار زیاد خواهد شد که در این 3 ماه اخیر حدود 27 میلیارد دلار تقاضای واردات به کشور داشتیم .و با توجه به اصرار مجلس، دولت نرخ دوم ارز را پذیرفت و اعلام کرد تا ۴۸ ساعت آینده بازار ثانویه ارز شروع به کار خواهد کرد . رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد بازار غیر رسمی ارز گفت: نباید این بازار را کتمان کرد و بانک مرکزی که متولی بازار ارز است باید با استفاده از ابزار های خود آن را مدیریت نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *