مدرن شدن صنعت چوب ایران

رئیس هیات‌مدیره نوین چوب گفت: این شرکت نماینده‌ انحصاری بهترین برندهای حال حاضر صنعت چوب اروپا و آسیای شرقی در ایران می باشد و تلاش میکنیم با واردات به‌روزترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات و تکنولوژی‌ها، صنعت چوب ایران را مدرن نماییم.‎رامین ناظم‌سلیمی با بیان این موضوع که صنعت چوب ایران طی٥٠سال گذشته از پیشرفت این صنعت در کشورهای دیگرمانند ترکیه و ایتالیا فاصله گرفته است،گفت: بازار ما در این زمان تحت‌تاثیر واردات از ترکیه و چین بوده است و تولیدات رقبا از داخلی  پیشی گرفته است.

البته باید در کنار نیروی متخصص و حرفه‌ای به ماشین‌آلات روز دنیا مجهز باشیم  تا بتوانیم از ظرفیت‌های بسیاری که در صنعت چوب کشورهست بهره‌ ببریم. سلیمی افزود: هدف ما در این نمایشگاه ارائه دادن  آخرین تکنولوژی روز صنعت چوب و معرفی آنها به نجاران و تولیدکنندگان می باشد تا در کنار مواد اولیه مطلوب بتوانیم از دانش روز دنیا در این زمینه استفاده نماییم. ‎رئیس هیات‌مدیره نوین چوب با بیان اینکه این نمایشگاه ماشین‌آلات صنعت چوب در خاورمیانه نمونه مشابهی ندارد افزود: نجارها و فعالان صنعت چوب می‌توانند به جای بازدید از نمایشگاه‌های خارجی با بازدید ازاین نمایشگاه دائمی از پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات این صنعت که از برترین برندهای اروپایی مانندایتالیا و آسیای شرقی و کره‌جنوبی هستند، بازدید نمایند.

سلیمی مجموع  برندهای برتر ماشین‌آلات صنعت چوب را در این نمایشگاه مورد توجه قرارداد وافزود: این رویداد می‌تواند برای به‌روزرسانی فرآیند دکوراسیون و مبلمان کشور بسیارمهم باشد، چرا که وقتی نجارها و تولیدکنندگان مجهز به دستگاه‌های روز دنیا باشند و از آموزش‌های لازم بهره‌مند گردند، بازدهی بهترو موثرتری را در صنعت ارائه می کنند.

وی  به حجم بسیار اندک صادرات در صنعت چوب ایران اشاره کرد و افزود :به‌دلیل تفاوت کیفیتی که بین محصولات تولیدی ایران و کشوری مثل ترکیه وجود دارد، همسایگان ما یعنی عراق و جمهوری آذربایجان تمایل دارند محصولات مورد نیاز خود را از ترکیه وارد نمایند و ما با وجود پتانسیل‌های زیادی که داریم شاهد صادرات بسیار اندکی را در صنعت چوب هستیم.

سلیمی با اشاره به اینکه ماشین‌آلات و تجهیزات صنعت چوب بسیار تخصصی می باشند ،گفت: امیدوارهستیم  که با واردات ماشین‌آلات روز دنیا و همچنین استفاده از دانش روز دنیا صنعت چوب در ایران روند جدید و موثر تری را از خود نشان دهد. ‎وی با اشاره به اینکه میزان واردات در صنعت چوب ایران بسیار زیاد است، تاکید کرد: با وجود تعرفه گمرکی خیلی بالا،ولی به‌دلیل تفاوت موجود در کیفیت کالا، واردات در بخش مبلمان و دکوراسیون ما خیلی زیاد است ولی کم‌کم با ورود ماشین‌آلات مدرن قادر خواهیم بود به سمت تولید باکیفیت گام برداریم وباعث کم شدن واردات محصولات به کشور شویم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *