محصولات معدنی ،رتبه دوم صادرات

خسروتاج رییس سازمان توسعه تجارت ایران در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت:بعد از صادرات محصولات پتروشیمی ، عمده ترین صادرات مربوط  به محصولات معدنی می باشد.

در دولت يازدهم در صنعت فولاد گروه های مختلفی را وارد صادرات شدند ولی در بخش معدن صادرات فولاد بیشتر بوده است.

فرش موفق شده که خود را با بازارهای جهانی مطابقت دهد و ظرفیت بسیار خوبی جهت افزایش صادرات غیرنفتی کشوربه دست آورد

عمده ارزش افزوده در کشور درزمینه  صنعت پتروشیمی می باشد.

صادرات ۸ ماهه سال در زمینه کشاورزی  حدود ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار شده است، از این میزان ۶۴۷ میلیون دلار صنایع تبدیلی، ۵۳۷ میلیون دلار لبنیات و ۳۳۰ میلیون دلار گل و گیاه می باشد.

صادرات لبنیات در ۸ ماهه سال ۳۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده است ، حوزه لاکتوز ظرفیت مناسبی جهت صادرات است که در دستور  کار هم  قرار گرفته است.

دولت از سال گذشته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و منابع بانکی در قالب بسته حمایتی،  منابعی با کارمزد (نرخ سود) پایین ۱۳.۵ تا ۱۴.۵ درصد مصوب کرده است که در حال حاضر نیز با همان نرخ در اختیار متقاضیان قرار میگیرد.

قانون تمرکز وظایف وزارت جهاد کشاورزی سیاستهای تجاری کشور درحوزه  محصولات کشاورزی را در اختیار وزیر جهاد کشاورزی قرار داده است  و این ایرادی است که بر قانون انتزاع وارد شده است.

ازابتدای امسال با چند شرکت تخصصی توافق نمودیم که برای کلیه شرکت های صادراتی بستر الکترونیکی بازاریابی و فروش فراهم شود،  سامانه هایی را برای خدمات رسانی در حیطه کسب و کار راه اندازی کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *