مجلس جهت تجهیز ۱۶۰ مجرای واردات و صادرات گمرکات کشور پیگیر شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره بازدید اعضای این کمیسیون از سازمان ملی استاندارد گفت: مجلس برای تجهیز ۱۶۰ مجرای واردات و صادرات گمرکات کشور پیگیر می شود.
ابوالفضل حسن بیگی درباره بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سازمان ملی استاندارد،گفت: تولید یکی از زیرساخت‌های اصلی اقتصاد کشورمی باشد و باید تولید در تمامی بخش ها طبق استاندارد‌های ملی و بین‌المللی صورت گیرد زیرا تولید براساس استاندارد ارتباط مستقیم با تقویت صادرات دارد.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: استاندارد در همه بخش ها مثل،تولیدات کشاورزی، صنعتی، الکترونیک و…جایگاه خاص خودش را دارد، بنابراین اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس علاوه بر بازدید از سازمان استاندارد ملی باید با ریاست و معاونان سازمان استاندارد نیز جلسه‌ای در سازمان برگزار نمایند.
حسن بیگی گفت: در این جلسه درباره هماهنگی‌های سازمان استاندارد و وزارتخانه‌های مربوطه اعم از وزارت بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت توضیحاتی به نمایندگان داده شد. با توجه به اینکه استاندارد جمهوری اسلامی دارای جایگاه بالایی است و همچین عضو سازمان بین‌المللی استاندارد نیز می باشد، در منطقه نگاه مثبتی به استاندارد تولیدات ایرانی می شود.
حسن‌بیگی بیان کرد: طبق اظهارات مطرح شده در جلسه؛ محصولات کشاورزی از استاندارد مطلوب و بالایی برخوردار است بنابراین وضعیت مطلوب می باشد، ارتباط و هماهنگی سازمان استاندارد و وزارت جهاد کشاورزی نیز طوری است که آزمایشات در کلیه مقاطع انجام و طبق شرایطی از توزیع و صادرات تولیدات غیراستاندارد جلوگیری می‌ شود.
وی همچنین درباره بخش صنعت، گفت: با وجود رعایت استاندارد در حوزه صنعت بعضی بخش‌ها به خصوص در بخش خودرو هنوز نگرانی‌هایی هست، بنابراین لازم است از طریق مجلس هم پیگیری‌هایی انجام گیرد تا وزارت صنایع و معدن اقداماتی را در دستور کارخود قرار دهد.
وی افزود: در بخش بهداشت و درمان مخصوصا تولیدات لوازم بهداشتی و پزشکی کارهای بزرگی صورت گرفته است ولی در بخش‌هایی نیاز به هماهنگی بیشترلازم است ، کم بودن فضای آزمایشگاهی و همچنین کمبود اعتبارات، به پیگیری و حمایت نمایندگان نیاز است تا نواقص برطرف گردد.
حسن‌بیگی بیان کرد: در زمینه صادرات نیز قرار شد تا استاندارد راه های صادرات افزایش پیدا کند تا محصولات استاندارد صادر گردد، که با این اقدام میزان کالاهای مرجوعی کاهش پیدا میکند؛ لازم به ذکر است که از سال ۱۳۹۵ میزان اجناس مرجوعی کاهش پیدا کرده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: درزمینه صادرات پسته هم که در سال ۹۲ به مشکل خورده بود ،پس از انجام آزمایشات و پیگیری‌ها، اشکالات برطرف شد بنابراین میزان مرجوعی بسیار کم شد.
حسن بیگی افزود: تعداد راه های واردات و صادرات گمرکات کشور ۱۶۰ می باشد ولی به دلیل شرایط و کمبودهای استاندارد از تعداد اندکی از این مجاری صادرات صورت میگیرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برای تقویت و تسریع صادرات و اجرای اقتصاد مقاومتی قرار است تا از راه مجلس پیگیری‌ها صورت گیرد تا اقلام و تجهیزاتی که نیاز است در گمرکات مستقر گردد.
حسن بیگی گفت: در زمینه واردات مخصوصا مواد غذایی و دارویی وضعیت استاندارد خوب می باشد و هماهنگی بین استاندارد، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و درمان و وزارت صنعت، معدن و تجارت باعث رفع انبوهی از مشکلات شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *