مبارزه تجاری چین با آمریکا همچنان ادامه دارد

سخنگوی وزارت خارجه چین بیان کرد: اگر آمریکا اصرار به مبارزه تجاری داشته باشد چین قاطعانه تا آخرین لحظه ایستادگی میکند و کوتاه نمی آید.
(گنگ شوانگ) در نشست مطبوعاتی که روز سه شنبه انجام شد بار دیگر درباره ی جنگ تجاری چین و آمریکا گفت: با اینکه مذاکرات با چین همیشه امکان پذیر است ولی مشورت و مذاکره باید طبق احترام متقابل و رفتار برابر انجام پذیرد.
وی گفت: چین قصد انجام جنگ تجاری ندارد ولی چین از نبرد تجاری هراسی نخواهد داشت.
سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین بیان کرد: اگر کسی اصرار به جنگ با چین را دارد ما قاطعانه هستیم و مبارزه می کنیم.
وزیر امور خارجه چین افزود: چین با عزم، اراده و توانایی بالایی که دارد با اقدامات لازم از حقوق مسلم خود دفاع خواهد کرد اگر آمریکا فهرستی داشته باشد طرف چین نیز فهرست خود را آماده کرده است.
گنگ شوانگ تاکید کرد که بهتر است همه چیز با گفت و گو حل شود و امید است آمریکا از طریق گفت و گو و مشورت، اختلافات در رابطه با اقتصاد و تجارت را برطرف نماید و به صورت منطقی مسائل موجود را حل و فصل نماید.
او گفت: با این حال امیدواریم گفت و گو و مشورت دو طرف طبق قوانین بین المللی و مقررات تجارت بین المللی نه برپایه قانون داخلی آمریکا انجام پذیرد.
آمریکا در ماه قبل تصمیم گرفت با و بودن اعتراضات جهانی، بر واردات فولاد از بعضی از کشورها مانند چین ۲۵ درصد و بر واردات آلومینیوم نیز ۱۰ درصد تعرفه اعمال نماید.
وزارت بازرگانی چین روز دوشنبه اعلام نمود در مقابله با اعمال تعرفه آمریکا بر روی کالاهای چینی، این کشور نیز بر ۱۲۸ قلم کالای وارداتی از آمریکا مانند گوشت خوک و میوه ها تعرفه اعمال می کند.
طبق اطلاعیه وزارت بازرگانی چین، کمیسیون گمرک شورای دولتی این کشور تصمیم دارد بر روی ۱۲۰ مورد از محصولات وارد شده از ایالات متحده از جمله میوه ها و محصولات مرتبط با آن ۱۵ درصد تعرفه اعمال کند.
طبق این گزارش چین 8 مورد دیگر از کالاهای وارداتی از آمریکا مثل گوشت خوک و محصولات مرتبط با آن تعرفه ۲۵ درصدی قرار داده است.
بیانیه وزارت بازرگانی چین اعلام نموده که این اقدام در واکنش به اقدام قبلی ایالات متحده جهت مقابله با واردات فولاد و آلومینیوم از چین صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *