لزوم نظارت قیمت خودروهای خارجی توسط دولت

بازار خودروهای وارداتی در ماه‌های اخیر به بهانه‌های مختلف مانند  توقف ثبت سفارش جدید برای واردات خودرو و نیز نوسان نرخ ارز با افزایش قیمت همراه بوده است.

به عقیده کارشناسان واردکنندگان خودرو به مقدار لازم در انبارهای خود محصول برای عرضه به بازار دارند و دولت باید نظارت خود را در این حوزه بیشتر نماید.

امیرحسن کاکایی،عنوان  کرد: برای قیمت‌گذاری منطقی محصولات وارداتی نیاز به فضای رقابتی است و این در حالی است  که بعضی واردکنندگان از شرایط فعلی سوءاستفاده می‌کنند. وی افزود:برخی خودروها  با توقف ثبت سفارش جدید برای واردات ،افزایش قیمت داشته اند و این مسئله  زمانی رخ داد که محصولات با تیراژ بالا در انبار شرکت های وارداتی وجود داشتند.

این کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد: با توجه به بحث هایی که زده شد مشتریان بازار خودرو با رفتار خود می‌توانند رفتار و قیمت منطقی را بر بازار خودرو حاکم نمایند چراکه شرکت‌های واردکننده به دنبال تجارت اند و در فضای تجاری  شرکت‌ها باید  خود را با شرایط وقف دهند.

وی افزود:نباید از دولت انتظار داشت که تک تک شرکت‌ها را کنترل نماید  یا به واردات خودرو بپردازد، گفت: شرکت‌های تولیدکننده جهانی خودرو هر ساله با بعضی ترفندها قیمت خودروها را افزایش می‌دهند و مشتریان را ترغیب به پرداخت قیمت بیشتر برای خرید خودرو می‌کنند که افزودن امکانات بیشتر به خودرویکی از این ترغیب هاست

کاکایی همچنین افزود: دولت باید فضای نظارتی خود را تقویت کند و چنانچه تنش‌هایی در زمینه سوءاستفاده بعضی شرکت‌ها وجود نداشته باشد دولت قادر خواهد بود تا به فعالیت‌های پایدار در صنعت خودرو بپردازد. البته یکی از دلایل نابسامانی‌های اخیر در بازار خودروهای وارداتی، خرید از شرکت‌های واسطه توسط واردکنندگان ایرانی است که واردات خودرو باید از منبع اصلی انجام گیرد.

کاکایی گفت: در حال حاضر کمبودی در بازار محصولات وارداتی و داخلی وجود ندارد وبا تغییر رفتار و فرهنگ مردم در خرید شرایط بهتری فراهم خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *