عملیاتی شدن اظهار قبل از ورود کالا در گمرکات بنادر شهید باهنر و خرمشهر

گمرک ایران خبر داد: اظهار قبل از ورود کالا در گمرکات بنادر شهید باهنر هرمزگان و خرمشهر در استان خوزستان از امروز اجرایی می شود.
با اجرایی شدن این اقدام در سامانه تجارت فرامرزی گمرک صاحبان کالا ، تجار و شرکت های حمل و نقل قادر خواهند بود قبل از ورود کالا به این بنادر محموله های خود را در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی اظهار نمایند. قبل از این اظهار پیش از ورود در گمرک شهید رجایی بندر عباس که بزرگترین گمرک کشور محسوب می شود ، عملیاتی گردیده بود .
گمرک جمهوری اسلامی ایران طبق توصیه های سازمان جهانی گمرک و برنامه های دولت تدبیر و امید در زمینه تجارت و نیز به دلیل رسیدن به اهداف خود درزمینه بهبود فضای کسب و کار وهمچنین رفع موانع تولید، اقدام به راه اندازی اظهار پیش از ورود کالا در این بنادر تجاری نموده است.
فرود عسگری معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران قبل از راه اندازی اظهار پیش از ورود کالا بیان کرده بود ،هنگامی که گمرک اطلاعاتی مانند مانیفست و بارنامه و ثبت سفارش را از ارگان های مربوطه به طور الکترونیکی اخذ می نماید، امکان اظهار قبل از ورود عملیاتی می شود زیرا با این عمل دیگر کالایی در گمرک نمی ماند.
در حال حاضر وعده ای که رئیس کل گمرک ایران داده بود عملی گردید و بعد از تصویب شورای فناوری اطلاعات گمرک ایران اجرای پیش اظهاری قبل از ورود کالا به گمرکات ابلاغ و اعلام می شود که قابلیت اظهار طبق بارنامه قبل از ورود کالا به کشور فراهم می شود و دستورالعمل مربوطه برای بهره‌برداری به گمرکات سراسر کشور ارسال می گردد.
بنابراین تمامی کاربران پنجره واحد تجارت فرامرزی می توانند بلافاصله بعد از بارگیری کالا در مبدا طبق اطلاعات بارنامه خود اقدام به اظهار به این گمرکات نمایند تا پیش از ورود کالا به کشور تشریفات گمرکی صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *