عدم محدودیت برای واردات برنج از کشورهای مختلف

معاون شرکت بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران بیان کرد: برنج‌ وارداتی اروگوئه‌ای که در گمرک است ، مشکلی از نظر سمی بودن ندارد و فقط از نظر اختلاف استاندارد بین ایران و اروپا می باشد بنابراین به دنبال مشتری برای صادرات این برنج هستیم
حسن حنان، درباره جدیدترین وضعیت واردات برنج از مبادی وارداتی گفت: در حال حاضر هیچگونه محدودیتی جهت واردات از کشورهای مورد تایید نداریم و تنها از راه مناقصات بین‌المللی، و براساس استانداردها صورت میگیرد.
وی افزود: درحال حاضرعلاوه بر کشور هند، برنج اروگوئه، تایلند و آرژانتین هم به ایران وارد می شودکه کیفیت آن را شرکت‌های بازرسی بین‌المللی در مبدا تایید خواهند کرد و در مقصد نیز سازمان غذا و دارو و استاندارد آنها را تایید می کنند.
وی در باره برنج اروگوئه که سال قبل به علت بالا بودن سم آرسنیک در آن اجازه ترخیص از گمرک به آن داده نشد هم گفت:‌ این موضوع از نظراختلاف بین استاندارد ما با استانداردهای بین‌المللی می باشد،زیرا در استاندارد اروپا باقی‌مانده سموم تا سقف ۱۵-۱۶۰ PPb مجاز می باشد ولی این رقم در استاندارد ایران ۱۲۰PPb مطرح شده است ، که در واقع برنج اروگوئه وارد شده دارای مشکل نیست.
حنان افزود: مجوزهای لازم برای صادرات این برنج به کشورهای دیگر دریافت شده و مقصد صادراتی برای این برنج‌ها در حال جستجو است.
معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره انتقاد بعضی از واردکنندگان برنج جهت ورود شرکت های بازرگانی دولتی و واردات برنج گفت: بازرگانی دولتی براساس تکالیفی که برای تامین ذخایر راهبردی دارد، به واردات برنج یا محصولات دیگر اقدام خواهد کرد و هیچ زمان وارد بازار برنج نمی شود مگر برای تنظیم بازار و رفع کمبودها که البته این موضوع هم مشکلی برای تاجران برنج به وجود نمی آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *