عدم تاثیر اتفاقات سیاسی برجام بر حضور شرکت های چینی در ایران

حریری درمورد تفاهم تجاری آمریکا و چین و تاثیر آن روی روابط کشور چین با ایران گفت: این تفاهم نامه تاثیری بر روابط ایران با چین ندارد و این تنها یک اتفاق تجاری بین قدرت اول و دوم اقتصاد جهان می باشد.
حریری درمورد فعالیت شرکت‌های چینی در ایران با وجود تحریم‌های آمریکا گفت: شرکت‌های چینی در ایران قبل از اعمال تحریم‌های هسته‌ای در ایران حضور داشتند و فعالیت می کردند و زمانی که تحریم ها اعمال شد این شرکت‌ها هنوز حضور داشتند و در حال حاضر هم به فعالیت خود ادامه خواهند داد و این اتفاقات سیاسی برجام تاثیری در حضور این شرکت‌ها در ایران نخواهد داشت.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در مورد همکاری‌های بانکی و خطوط اعتباری چین افزود: فاینانس‌های ما با چین به دو قسمت تقسیم خواهد شد پیش از برجام و پس از برجام. بعد از امضای توافق هسته‌ای سه خط اعتباری توسط اگزیم بانک،بانک توسعه زیر ساخت چین و موسسه مالی سی تی بی برای ایران افتتاح شد که اصلی ترین آن فاینانس خط آهن برقی تهران مشهد توسط اگزیم بانک چین می باشد که در حال حاضر ادامه دارد و هیچ سخنی جهت توقف آن مطرح نگردیده است.
وی همچنین بیان کرد: تا این زمان هیچ نوع مشکلی در زمینه همکاری تجاری شرکت‌های چینی با ایران و خطوط اعتباری ایجاد نشده است و به زودی با سفر رئیس جمهور به چین این همکاری‌ها گسترش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *