طرح رجیستری گوشی موبایل از امروز (14 آذر) آغاز شد

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه آغاز طرح رجیستری گوشی و تبلت اپل از امروزعنوان کرد: گوشی‌هایی که قبل  از رجیستر شدن از گمرک خارج گردند دیگر امکان ثبت در سامانه رجیستری جهت فعال شدن در شبکه اپراتوری را نخواهند داشت.

حسین فلاح جوشقانی با اشاره به شروع اجرای طرح رجیستری گوشی موبایل از امروزگفت: بنا به اعلام قبلی از امروز هیچ آیفون و آیپدی (گوشی و تبلت اپل) که از طریق قاچاق وارد شود سرویس مخابراتی نخواهد گرفت.

وی افزود: از امروز گوشی ها غیر از مبادی رسمی وارد شوند مثل واردات قاچاق یا واردات مسافری در شبکه سرویس نخواهند گرفت ولی برای واردات مسافری شرایط رجیستر کردن قانونی دیگری انجام میشود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید نمود: کالایی که از گمرک خارج گردد دیگر امکان ثبت در سامانه رجیستری جهت فعال شدن در شبکه مخابراتی را نخواهد داشت. در اجرای طرح رجیستری یک پیشنهاد این بود کالایی که وارد می‌شود امکان ثبت در سامانه رجیستری را بعدا  داشته باشد که تحقیقات  نشان داد این امکان ممکن است باعث سواستفاده‌هایی شود به عنوان مثال قاچاقچی کالا را به صورت قاچاق وارد کند و رجیستر کردن آن را به عهده خود خریدار بگذارد  تا خریدار پیگیر اقدامات ثبت گوشی در سامانه رجیستری شود پس همچنان که طبق قانون گمرکات کالایی که از گمرک خارج گردد امکان ثبت ندارد در طرح رجیستری نیز اگر واردکننده یا حتی مسافر بدون ثبت کالا را از گمرک خارج کند دیگر امکان ثبت در سامانه برایش مقدور نخواهد بود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ابرازامیدواری کرد: بعد از اجرای فاز دوم طرح رجیستری با ممنوع کردن گوشی و تبلت قاچاق اپل در مدت یک یا دو ماه آینده سایر مدل‌های گوشی نیز تحت پوشش طرح قرار بگیرد.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *